המדריך לבחירת מתקני חצר לגני ילדים

0
1855
המדריך לבחירת מתקני חצר לגני ילדים

אם בעבר גן המשחקים היה מורכב ממתקן עם מגלשה, נדנדה וקרוסלה, הרי שלא כך הדבר בימינו. ריבוי החברות המעצבות, מייצרות ומשווקות מקנים שכאלו הולך וגדל ובהתאם היצע סוגי המתקנים לגילאים שונים ולפיתוח של יכולות שונות. מוטוריות, חברתיות וכמובן התפתחות הקוגניטיבית והיצירתית של הילד. כמו כן, כאשר באים לתכנן ולעצב גן שכזה ישנם כמה דברים שיש להביא בחשבון כגון: קהל היעד – האם מדובר לגן משחקים לפעוטות, ילדים בגיל הרך או ילדים בגילאים מתקדמים יותר, כל זאת בהתאם לטווחי הגובה והיכולות שלהם. ובוודאי מיקום וגודל גן השעשועים. מכך נובע , תכנון גן שכזה היא אינה משימה קלה כלל.

אם כן, כפי שכתבנו, ישנם כמה משתנים בבואנו לתכנן גן שעשועים המכיל מתקני חצר. תכנון הגן יתייחס בראש ובראשונה לבטיחות ולמטרות המתקנים. שכן ישנם כאלו אשר נועדו לקרב לטבע, לאפשר ניסוי וחקר, לטפח יצירתיות, לטפח תנועות בסיסיות, ועוד… וגם פה לרוב מטרת גן המשחקים יחולק לכזה המיועד לקבוצת גילאי 3-4 ולכזה המיועד לגילאי 5-6. לפניכם כמה דברים אליהם נתייחס בתכנונו:

  • החומרים:

    שני הסוגים הנפוצים מהם יבנה הגן הינם מתכת או עץ כאשר בחלק מהמתקנים כמו מגלשות לדוגמא. בחירת החומר תתייחס לרמת התחזוקה ולחוזק החומר אשר אלו יצריכו ולרוב מתקני מתכת יועדפו בפארקים עירוניים בהם יש חשש לוונדליזם ויצריכו תחזוקה לעתים רחוקות יותק מאשר גנים מפוקחים כמו למשל בגני ילדים. לכן, בגני ילדים גווקא כן יהיה מומלץ לבנות מתקנים משולבים גם עם עץ על מנת לתת להם אפשרות לגעת בחומרים טבעיים ואותנטיים יותר.

  • עיצובים, צבעים וקישוטים:

    טעות נפוצה בקרב אלו הבוחרים במתקני משחקים היא "אובר" צבעוניות ועיצוב. כמובן שרצוי שהמתקנים לא יהיו חיוורים וכן תהיה להם צבעוניות מסוימת. אולם, העיצוב וריבוי הצבעים איננו צריך לבוא על חשבון מטרת המתקן ותועלתו עבור הילד.

  • גיוון בין כמה סוגי מתקנים למטרות שונות:

    רצוי לבחור מתקנים אשר כל אחד מהם עובד על קבוצת שרירים (פלג גוף עליון/ תחתון וקדמת הגוף) שונה ברמות שונות של שיווי משקל וקואורדינציה. וגם כאן ישנן בחירות רבות בין המתקנים השייכים לאותה קבוצה, לדוגמא: אם מדובר במתקן המעודד טיפוס, האם זה יהיה קיר טיפוס קליל או קיר אינדיאני (עם חבל), רשת טיפוס או סולם? לכן, המלצתנו תהיה להתייעץ עם מומחים בתחום.

חושבים היום על המחר של הילדים

כבר שנים רבות אשר חברת "תעשיות ניר גלים" דואגות למאות אלפי ילדים להשתעשע ולהתפתח עם מתקני המשחקים שהיא מעצבת ומייצרת. אנו מתמחים בתכנון ואספקת ציוד לגני ילדים, מתקני ומשחקי חצר. אתם יותר ממוזמנים לפנות אל המומחים שלנו בכל שאלה והתייעץ כיצד לתכנן ולעצב את הגן משחקים המפתח והמהנה ביותר עבור הגן או הפעוטון שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here