אומנות היא תרפיה – האם זה נכון?

0
376

כבר מגילאי ילדות מלמדים אותנו בכל המסגרות החינוכיות להביע את עצמנו. בין אם בדיבור, בריקוד, בשירה, בציור ובכתיבה, הבעה עצמית ופיתוח המוטוריקה הם שני מאפיינים חשובים במיוחד בחינוך לגיל הרך. גם בגילאים יותר מבוגרים כמו גילאי בית הספר היסודי ואפילו חטיבת הביניים, לעיתים קרובות משלבים אלמנטים נוספים הקשורים לחינוך להבעה יצירתית, בשיעורי אומנות ומוסיקה.

בשיעורים אלו מלמדים את הבסיס- לצייר בית, נוף, עץ או אדם, אך לעיתים מגיע תלמיד עם כישרון טבעי אשר לוקח את הכלים הבסיסיים שנותנים לו בשיעורים, ומפתח אותם בכמה וכמה רמות. כמו כן, גם הורים רבים נוהגים לשלוח את ילדיהם לחוגים בשעות אחר הצהריים, לאחר סיום הלימודים בבית הספר, לחוגי אומנות המאפשרים מנעד רחב יותר של אומנויות כמו פיסול, ציור בשמן, רקמה, סריגה ועוד.

לדמיין את עצמכם בעולם אחר

אחד מהתרגילים הראשונים אך גם המורכבים אשר נוהגים להעניק לילדים בשיעורי אומנות בבית הספר, כמו גם בחוגי העשרה הוא לצייר ציורים של נופים– בין אם מדובר על נופים אמיתיים ובין אם מדומיינים. תרגיל זה לא רק מפתח את המיומנות של הצייר, אלא גם מפתח את הדמיון שלו. בין אם מדובר על נופים פראיים, הרים מושלגים, אגמים או שקיעה פסטורלית מעל הים, ציורי נופים הם מאתגרים במיוחד בזכות העובדה שהם מכילים בתוכם בנוסף לתמונה הגדולה, גם פרטים קטנים שניתן לראותם רק לאחר התעמקות בציור.

דיוקנאות הם אתגר

ללא ספק ציורים של אנשים (או דיוקנאות) הם פופולריים במיוחד בכל הנוגע לציור בתור תחביב, כמו גם בתור עבודות מסחריות. בין אם מדובר על רישומים בעפרונות ופחם, או לחילופין  על ציורים בצבעי שמן עשירים, ציור אנשים הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בגלל כמות הפרטים הקטנים והסימטריה, אשר קשה במיוחד. כמו כן, ציורי דיוקנאות ניתן למצוא לא רק בחומרי גלם שונים, אלא גם בז'אנרים אומנותיים שונים- ללא ספק הדיוקנאות של וואן גוך, שונים בתכלית מאלה של פיקאסו ושל סלבדור דאלי.

ציור בהיבט המסחרי

כיום, יותר ויותר אנשים מן השורה יכולים להרשות לעצמם לרכוש תמונות שמן למכירה, מה שבעבר היה שמור לאנשים אמידים ובמעמד כלכלי מצוין בלבד, ולכן גם הביקוש לציורים עלה. כמו כן, בנוסף לגלריות הקלאסיות בהן מוכרים ציורים ניתן גם למצוא אתרי אינטרנט המהווים כחנויות מקוונות לרכישת יצירות אומנות באופן ישיר מהאומנים עצמם. מעוניינים לרכוש ציור ייחודי? פנו אל הגלריה של ג'ודי, בדקו את אתר האינטרנט ותבחרו את הציור המועדף עליכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here