איך לדרבן את הצוות שלכם לעמוד ביעדים?

0
679
איך לדרבן את הצוות שלכם לעמוד ביעדים?
קרדיט: PIXABAY

היכולת לשתף פעולה בקבוצות – קטנות וגם גדולות – הוא אחד מהמפתחות העיקריים להצלחה של המין האנושי ולהתפתחות המרשימה שלנו. בשנים האחרונות ארגונים רבים ממנפים את כוחה של הקבוצה, באופן מובנה ולטובת שלל מטרות. על-מנת לנצל את הכוח הזה באופן היעיל ביותר כל קבוצה זקוקה למנחה, ורצוי כמובן שיהיו לו איכויות מתאימות. קורס הנחיית קבוצות של קבוצת גישות למצוינות מקנה יכולות חיוניות ומכשיר אנשי מקצוע שיוכלו להוביל קבוצות מכל הסוגים לעמידה בכל היעדים. תוכנית הלימודים מבוססת על ידע שהצטבר בקבוצה בכל התחומים הרלוונטיים להנחיית קבוצות, ועל שיטה ייחודית שפותחה בה.

 

האיכויות הנדרשות לצורך הנחיית קבוצות

* חשיבה יצירתית – על-מנת לסייע לקבוצה לעקוף מכשולים, כולל כאלה שנראים בלתי עבירים, ולספק השראה לאיתור פתרונות מחוץ לקופסה.

* תקשורת אפקטיבית – אסרטיביות ללא אגרסיביות, תקשורת מילולית ולא מילולית.

* ניהול זמן חכם – זמן הוא משאב יקר ערך במיוחד, ולכן נדרשת יעילות גבוהה כדי להפיק את המקסימום מכל חברי הקבוצה.

* עמידה בפני קבוצה ופרזנטציה מנצחת – כך שהקבוצה תקבל את הסמכות של המנחה.

* טיפול בהתנגדויות – מבלי לעורר אנטגוניזם ולמעשה תוך כדי רתימת ההתנגדות למטרות הקבוצה.

* אינטליגנציה רגשית – שכן בסופו של דבר מדובר באינטראקציות בין בני אדם, ולכן נדרש חיבור חזק עם כל אחד ואחת מחברי הקבוצה.

 

קורס חווייתי ייחודי בדרך לקריירה מתגמלת

קורס הנחיית קבוצות של מכללת גישות, חברת בת של גישות למצוינות, מועבר כאמור בשיטה ייחודית אשר פותחה ע"י מייסד הקבוצה, ד"ר צבי ברק. בשיטה זו מושם דגש רב על הפן החווייתי של ההכשרה, וכן על התנסויות מעשיות וסימולציות שמבוססות על מקרים אמתיים. מרכיב נוסף באיכות הכשרת מנחי הקבוצות היא כוחה של קבוצת התלמידים עצמה – הלימודים כוללים תרגולים קבוצתיים, ועל-מנת לוודא שהם אכן מעצימים רף הקבלה לקורס גבוה ומבטיח שכל המשתתפים בו הם אקדמאים בעלי כישורים מרשימים. מנחי הקורס צברו ניסיון רב הן בעבודה עם קבוצות בפועל והן בהדרכה והכשרת אנשי מקצוע בתחום – גם לעובדה זו יש כמובן חלק באיכות הקורס. מכללת גישות מציעה בנוסף מגוון קורסים נוספים, ביניהם הדרכה על העברת לימודים בזום ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here