איך לצאת בשלום מכל ענייני הירושה המשפחתיים הסבוכים ביותר?

0
101
קרדיט - Canva

כל משפחה היא עולם ומלואו, לכל משפחה יש את המרקם הרגיש של היחסים בין בני הזוג ולכל משפחה יש את  הרכוש והכספים שמתגלגלים מדור לדור במסלול משלהם. כך זה היה נהוג במשך שנים עד שהשתנו הזמנים וכיום יש יותר אנשים שמערערים על ירושות ועיזבונות ואפילו צוואות חוקיות, בטענות קיפוח ועוולות שונים שכדאי מאוד לשים אליהן לב. דבר זה, מלמד אותנו שחשוב לתכנן ולפתור כמה שיותר סכסוכים מראש בדרכים חוקיות כדי למנוע את המלחמות האלה. עריכת צוואה על ידי עורך דין ירושה מומלץ שיש לו את כל הידע המשפטי והניסיון המקצועי כדי לייעץ איך לערוך צוואה תקפה שגם בית המשפט לא יוכל לפסול, היא הדרך הטובה ביותר למנוע מלחמות בין ירושים ולהבטיח שהעיזבון שלכם יחולק כרצונכם וללא התערבות של בית המשפט. עניין זה חשוב גם למשפחה שתלויה בכם לפרנסתה וזה מונע יצירת משקעים רגשיים עכורים שמפרקים את המשפחה. עו"ד אתי גוהר עורכת צוואות ללקוחותיה וגם מטפלת בכל ענייני הירושה והעיזבון לאחר מכן, לשביעות רצונם.

חוק הירושה ואתם

חוק הירושה בישראל מחלק את העיזבון לפי קרבה משפחתית ובחלוקה מסוימת שלא תמיד ידועה לישראלים, שרגילים לעניינים כאלה רק מצפייה בטלוויזיה. לא תמיד אדם מעוניין לחלק את הירושה כפי שהחוק קובע ולכן כדי להבטיח שהחלוקה תתבצע כרצונכם חובה לרשום צוואה מפורטת ומנומקת משום שבמקרים נדירים ביותר ורק על פי הוכחה שהחוק דורש, העיזבון יחולק אחרת. לכן, חשוב להבטיח מראש בצוואה ברורה ומפורשת שמבטאת את הרצון שלכם ונימוקיכם לכך, כדי שלא יערערו עליה ולא ימנעו מיורשיכם את החלק שהורשתם להם בצוואה. זהו החלק הקשה שכל אדם צריך להיערך אליו ולחשוב עליו בעצמו, אבל תוך כדי כך מגלים לא פעם שחשבון הנפש שעושים בזמן עריכת הצוואה יכול גם להביא לתיקון ולתובנות שונות שעוזרות לכם להיות שלמים עם עצמכם.

הסכמים לחיים

לא רק בענייני ירושות חשוב להיערך ולתכנן מראש אלא גם להבטיח בהסכמי ממון שנערכים גם לאחר שנישאתם שמה שצברתם במהלך חייכם יישאר בידיכם או יגיע לאנשים שאתם רוצים שייהנו מפירות עמלכם. הסכמי ממון חיוניים לכל אדם ולא רק בפרק ב' אלא גם כאשר מגיעים למסקנה שיש נסיבות שבהן חשוב לדבר גם על פרידה למקרה שתתרחש וכיצד לא לתת לסערת הרגשות להשפיע עליכם. תכנון נבון של מהלכים כאלה עוזר לכולם לצלוח כל משבר בחיים ועו"ד אתי גוהר עוזרת ללקוחותיה לתכנן זאת ולעשות נכון כל צעד דומה בחיים שמחייב עריכת הסכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here