איך נכון ללמוד למבחן אמיר?

0
668
איך נכון ללמוד למבחן אמיר?
קרדיט freepik

מבחן אמיר הוא מבחן שכדאי מאוד לקבל בו ציון גבוה. הבסיס לכך הוא הכנה נכונה לבחינה, כשהניסיון המצטבר מוכיח שההבדל בין מי שלמד או למדה למבחן אמיר באופן מושכל לבין מי שהגיעו למועד הבחינה בלי הכנה עשוי להיות משמעותי.

למה חשוב ללמוד נכון למבחן אמיר?

האוניברסיטאות והמכללות האקדמיות מתייחסות לציון במבחן זה – או לחילופין במבחן אמיר"ם שזהה לו במהותו – כאינדיקציה מדויקת לרמת השליטה של כל סטודנט וסטודנטית באנגלית. מאחר שהמל"ג דורשת שכל הסטודנטים יגיעו לרמת אנגלית נאותה במהלך לימודי התואר הראשון, תוצאות מבחני הסיווג באנגלית קובעות האם תידרשו ללמוד גם קורסים בשפה זו בנוסף לקורסים במסלול שאליו התקבלתם.

בהתאם, על-מנת לחסוך זמן וטרחה, כדאי לקבל ציון מקסימלי – ולכן חשוב מאוד ללמוד נכון למבחן אמיר.

להבין את מבנה המבחן

השלב הראשון לימוד נכון למבחן אמיר הוא להבין כיצד הוא בנוי. הבחינה מתבצעת עם דף ועט (זהו ההבדל בינה לבין אמירם, שנערכת באופן ממוחשב), וכוללת 3 סוגים של שאלות: השלמת משפטים באנגלית, ניסוח מחדש, והבנה של קטעי קריאה. בסך הכל יש במבחן 3 פרקים ובכל אחד מהם 8 שאלות מהקבוצה הראשונה, 4 שאלות מהקבוצה השנייה ו-2 קטעי קריאה עם 5 שאלות על כל אחד מהם. באופן טבעי מי שרוצה ללמוד למבחן אמיר חייב לתרגל את כל סוגי השאלות.

לקחת בחשבון את מימד הזמן

מי שמבין או מבינה כי כדאי מאוד ללמוד למבחן אמיר על-מנת לענות נכון על כמה שיותר שאלות מתוך ה-22 בכל פרק, חייבים לקחת בחשבון גם את מימד הזמן.

הסיבה לכך פשוטה: לכל פרק מוקצבות 20 דקות בלבד, ואי אפשר לחזור אחורה אל פרק שבו נשארו שאלות ללא מענה. בהתאם כדאי לתרגל קריאה באנגלית כדי לא לבזבז זמן יקר על קריאת הקטעים, וכמו כן לתרגל פתרון מבחנים שלמים עם סטופר כדי להתרגל לקצב של תשובה על כל שאלה בפחות מדקה.

שיפור אוצר המילים

המלצה נוספת לכל מי שרוצה ללמוד למבחן אמיר באופן אפקטיבי היא להעשיר את אוצר המילים באנגלית. אמנם בפרק הזמן הקצר יחסית עד לבחינה כמות המילים שניתן להוסיף מוגבלת מטבעה, אבל כשיש בסיס טוב ורק נדרשת העשרה, אפשר להגיע לתוצאות טובות. עוד כדאי לדעת בהקשר זה כי במבחני אמיר מופיעות מילים רבות הקשורות למדעים, עסקים ולימודים ולכן כדאי להתמקד בתחומים אלה (וגם לקרוא באופן כללי טקסטים רבים באנגלית משום שזוהי מיומנות רבת ערך גם מעבר להצלחה במבחן).

האם כדאי ללמוד למבחן אמיר בעזרת קורס ייעודי?

לשאלה האם כדאי ללמוד למבחן אמיר לבד או בעזרת מורים מנוסים בקורס ייעודי אין תשובה חד-משמעית. דרך פשוטה לדעת עד כמה קורס יכול להועיל היא לנסות לפתור מבחן שלם (כמובן בזמן המתאים – שעה אחת ל-3 פרקים). אם הציון במבחן לדוגמה עומד ברף המבוקש, או קרוב אליו מאוד, סביר להניח שאין צורך בקורס. אם לעומת זאת יש פער ממשי, למידה למבחן אמיר בעזרת קורס ממוקד תניב תועלת רבה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here