עיניים בריאות, עתיד בריא: החשיבות של בדיקת עיניים לילדים

0
150
בדיקת עיניים לילדים
בדיקת עיניים לילדים

ראיה היא אחד החושים החשובים ביותר המשפיעים רבות על יכולת התנהלות במרחב, זאת בכל גיל, החל מתינוקות ועד אנשים מבוגרים. לכן, ביצוע בדיקת עיניים לילדים כבר מגיל קטן היא חשובה מאוד. מומלץ לבצע בדיקת עיניים כבר בגיל שנה, ולאחר מכן בין הגילאים 3 – 6 לפני הכניסה לכיתה א'. יש חשיבות רבה שהבדיקה תתבצע כאשר הילד נמצא בין הגילאים שנה ל- והבדיקה הזו אמורה להתבצע ע"י רופא עיניים מומחה לילדים. החל מגיל שש ניתן לבצע את הבדיקה אצל אופטומטריסט בעל ניסיון רב בביצוע בדיקת עיניים לילדים. 

במיוחד בגילאים המוקדמים מטרת הבדיקה היא גם לגלות בעיות כמו פזילה או עין עצלה ולתת את הטיפול המתאים. החל מגיל 6 מדובר בעיקר על קוצר ראיה אך כמובן שבכל סימן לבעיה מורכבת יותר יש לפנות לאופטומטריסט מומחה, הוא בעצם יבצע את הבדיקה ראשונית ויקבע האם יש צורך להפנות את הילד לבדיקות נוספות.

איך מתבצעת בדיקת עיניים לילדים?

כולנו מכירים את הבדיקות בהן מכסים עין אחת ומקריאים מספרים מלוח. כאשר מדובר על ילדים קטנים מאוד לא ניתן להסתמך על בדיקה סובייקטיבית זו אלא יש לבצע בדיקה אובייקטיבית באמצעות מכשור מתקדם הבוחן את מבנה גלגל העין על חלקיו ומזהה בעיות אם ישנן. בדיקת עיניים לילדים אצל אופטומטריסט נעשית מגיל בו הילד יכול לשתף פעולה גם בבדיקה סובייקטיבית ובה יש שילוב בין בדיקה כזו בה יצטרך הילד להקריא מספרים מלוח וגם בדיקה אובייקטיבית של הסתכלות על העיניים באמצעות מכשור מתקדם. חיבור בין שני סוגי הבדיקות יביא לקבלת תוצאות מדויקות ויבטיח את הצעת הפתרון הטוב ביותר.

אילו סימנים ישנם לבעיות בראיה?

מלבד ביצוע בדיקת עיניים לילדים בגילאים מסוימים, חשוב להיות כל הזמן ערים לעניין ולראות האם ישנם תסמינים, בין אם פיזיים ובין אם התנהגותיים, שיכולים להעיד על בעיה בראיה. סימנים פיזיים יכולים להיות עייפות, כאבי ראש ואף בחילות וסחרחורות. סימנים התנהגותיים יכולים להיות התקרבות מוגזמת למסך הטלוויזיה או המחשב, כתיבה או ציור תוך הצמדת הפנים לדף באופן מוגזם, חולמנות, קושי בהעתקה מהלוח. גם שפשוף העיניים לעיתים תכופות, גירוד, עיניים אדומות או נטייה ליובש והתפתחות שעורה יכולים להעיד על בעיה בראיה. לא כדאי להתעכב אלא לגשת לאופטומטריסט מומחה בטיפול בילדים לביצוע בדיקה.

אופטיקה אנדי היא מקום ותיק המספק מעל 30 שנה שירות מקצועי, בדיקות תוך שימוש במכשור המתקדם ביותר וגם פתרונות המותאמים לצרכי הילד ומצבו של הלקוח.  מוזמנים ליצור קשר בכל עת לצורך תיאום בדיקת עיניים לילדים למספר טלפון: 04-9916771.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here