החשיבות של בחירה ברואה חשבון לעוסק פטור

0
149
עורך דין לדיני תעבורה בצפון
קרדיט - Pixabay

עוסק פטור הוא עסק קטן שמחזור ההכנסות שלו בשנה לא גבוה ולכן הוא מקבל הטבה מרשויות המיסים בדמות פטור מתשלום מע"מ. מדי שנה מעדכנות הרשויות את גובה המחזור השנתי המותר לעוסקים מסוג זה ולכן תמיד חשוב להיות מעודכנים ולדעת בדיוק מה הסטטוס של העסק ומה מותר או אסור לו. לשם כך חשוב שיהיה רואה חשבון לעוסק פטור שיסייע לבעל העסק ויטפל בכל העניינים החשבונאיים שלו – יוודא שהוא מתנהל בצורה נכונה וחוקית, יערוך ויגיש עבורו את הדו"ח השנתי וימלא עבורו הצהרת הון. כמובן שהוא יעמוד לרשותו גם בכל שאלה או עניין שמתעוררים לאורך הדרך.

איך בוחרים רואה חשבון לעוסק פטור?

חשוב לדעת שהתחום של ראיית חשבון נחשב לעשיר ומגוון מאד ולא כל מי שעוסק בו גם מציע את כלל השירותים עבור כלל סוגי הלקוחות. מכאן שכדי למצוא רואה חשבון לעוסק פטור חשוב לוודא שאכן אותו רואה חשבון עובד עם עסקים קטנים וביניהם עוסקים פטורים. הוא יידע בדיוק איך להתנהל, מה צריך לעשות, הוא יוכל לעמוד לרשותו של בעל העסק עוד בטרם העסק נפתח ולסייע בפתיחה עצמה, הוא יוודא שגובה המקדמות לביטוח לאומי ומס הכנסה נכון ומדויק ובאופן כללי יוכל לעזור כדי שהעסק יתנהל על פי החוק וכמו שמצופה ממנו.

האם אפשר לנהל עסק ללא רואה חשבון?

באופן כללי אפשר לומר שהתשובה לשאלה זו הי כן. יחס עם זאת, על מנת שבעל העסק יוכל להתרכז בפן המקצועי של העסק שלו – הוא לא ירצה לבזבז זמן או טרחה על נושא שיתכן ואין לו את כל הידע הדרוש ולכן יעדיף לשכור את השירותים המקצועיים של רואה חשבון לעוסק פטור שיסייע בתחום זה וכך יוריד ממנו נטל. בנוסף הוא יידע איך לבצע את כל הדיווחים לרשויות בצורה מדויקת ובלי פגמים טכניים שעלולים להיות משמעותיים ולעלות יותר כסף מכמה שצריך.

משרד רו"ח מור ראובן מציע מגוון שירותים ובכלל זה גם לעוסקים פטורים. מומלץ לקבל ייעוץ פרטני ולשאול את כל השאלות שיש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here