הסוד ליצירת הכנסות פסיביות

0
1032
צילום: דנה אופיר

הסוד ליצירת הכנסות פסיביות הוא פשוט. יש להבין שכדי לייצר הכנסה פסיבית נדרשת עבודה אקטיבית. כן כן , בדיוק כפי ששמעתם, הכנסה פסיבית לא נופלת עלינו מהשמיים ולא מגיעה משום מקום. אנשים לפעמים מניחים שבגלל שהיא נקראת פסיבית, לא צריך לעשות דבר כדי לגרום לה לקרות, או גרוע מכך חושבים שמספיק לראות סרטון או לקרוא מאמר באינטרנט ואז תהיה לנו הכנסה פסיבית. אך האמת היא שהכנסה פסיבית לא נוצרת יש מאין, עלינו לעבוד כדי לייצר אותה! 

 ואם אתם אומרים לעצמכם אז מה ההבדל? אנחנו גם ככה עובדים ומייצרים הכנסה אז הכנסה פסיבית זה סתם איזה הונאה שמפמפמים לנו בפרסומות של יוטיוב. אז זהו שלא. יש הבדל ענק בין הכנסה אקטיבית מעבודה רגילה לבין הכנסה פסיבית. ההבדל הוא שאם תפסיקו לעבוד בעבודה שלכם, לא תמשיכו לקבל משכורת. הכנסה פסיבית לעומת זאת, אחרי שיצרתם אותה גם אם תפסיקו לעבוד תוכלו להמשיך לקבל את ההכנסה. זה נכון שיש להיות אקטיביים מאוד בהתחלה כדי לייצר הכנסה פסיבית, אבל ברגע שעשינו זאת כבר אפשר להיות הרבה יותר פסיביים.

 אז מה זו באמת הכנסה פסיבית?

הכנסה פסיבית הינה ניתוק הקשר בין זמן העבודה שלנו לבין הכסף. קחו למשל דירה להשקעה שמקבלים ממנה שכירות חודשית. בהתחלה עלינו להשקיע מאמצים לאתר את הדירה להשקעה שמתאימה לנו ולעבור את כל תהליך הרכישה. לאחר הרכישה ומציאת שוכרים, אין קשר בין העבודה שלנו לבין השכירות שנקבל. גם אם עבדנו מאוד קשה לתקן תקלות, להתמודד עם בירוקרטיה ועם הדיירים וגם אם לא עשינו שום דבר שקשור לדירה, נקבל את אותו הסכום בשכירות. זה בדיוק העניין של ניתוק הקשר בין הזמן שלנו לבין ההכנסה.

 ניתן לדמות את ההכנסה הפסיבית לרשת של קורי עכביש. עכבישים הבינו כבר מזמן את העיקרון הזה של הכנסות פסיביות. הם משקיעים המון אנרגיה ומאמץ בהתחלה לייצר את הרשת שלהם. אך לאחר שהם יצרו אותה, הם יכולים לנוח, לשבת רגל על רגל והאוכל שלהם כבר יילכד ברשת עבורם. הם לא צריכים להתאמץ לצוד, מקסימום לתקן מדי פעם איזה קור או שניים שנקרעו. זהו בדיוק הקונספט של הכנסות פסיביות. השקעה אקטיבית גדולה בהתחלה ולאחר מכן התעסקות מועטה בתחזוקה של הנכס הפסיבי. כלומר, גם לאחר שיצרנו את ההכנסה הפסיבית שלנו, תהיה לנו התעסקות בהכנסה הפסיבית, איך היא תהיה מועטה מאוד ותדרוש מאיתנו הרבה פחות.

 איך ניתן באמת לייצר הכנסה פסיבית?

 אחרי שהבנו שכדי לייצר הכנסה פסיבית נדרשת עבודה אקטיבית, כדאי להבין איזה עבודה אקטיבית בדיוק נדרשת. הכנסה פסיבית אנחנו יכולים לייצר על ידי אחד משני המשאבים הבאים : זמן או כסף. לרוב יהיה שילוב כלשהו של שני הדברים אך אחד מהם יהיה המשאב העיקרי. כשיש לנו כסף אנחנו יכולים להשקיע אותו בנכסים מניבים כגון נדל"ן, שוק ההון והשקעות אלטרנטיביות אשר יניבו לנו תזרים פסיבי. כלומר, נגרום לכסף שלנו לעבוד בשבילנו, נשלח אותו לעבודה במקום שרק אנחנו נעבוד כל הזמן.

 הדרך השנייה לייצר הכנסה פסיבית היא על ידי השקעה של זמן. ניתן לייצר הרבה מאוד הכנסות פסיביות על ידי השקעה של זמן. הרעיון הוא למצוא משהו שאנחנו יכולים לייצר אותו פעם אחת אך לשכפל אותו ולשתף אותו עם עוד אנשים רבים. דוגמאות לכך הינם למשל כתיבת ספרים, צילום ועיצוב תמונות או אפילו דברים כמו מדבקות או אפליקציות. בעידן האינטרנטי של היום ניתן להרוויח מפלטפורמות רבות על ידי השקעה של זמן. למשל להשקיע זמן בלייצר סרטונים ביוטיוב או בניית אתר או בלוג. אם משקיעים בהם מספיק ויוצרים נפח של תוכן מעניין ורלוונטי, אפשר בסופו של דבר להפסיק ולהוריד הילוך וליהנות רק מההכנסות.

 האם כולם יכולים לייצר הכנסה פסיבית?

 חד משמעית כן. ברגע שמבינים את העקרונות הבסיסיים כולם יכולים לייצר הכנסה פסיבית. צריך פשוט למצוא את ההכנסה הפסיבית המתאימה לכם. התחילו בלמצוא מה המשאב שיש לכם יותר זמן או כסף? לפיכך תדעו אם כדאי לכם להתחיל לייצר הכנסה פסיבית על ידי השקעות בנכסים או על ידי יצירת נכסים. 

 לאחר מכן, שאלו את עצמכם איזה תחום הכי מעניין אתכם ? מה הם התחביבים שלכם? מה התשוקה שלכם? במה אתם יכולים להתעסק שעות בלי לשים לב? בחרו את התחום הזה כדי לייצר בו את ההכנסה הפסיבית שלכם.  הכנסה פסיבית דורשת עבודה אקטיבית והרבה יותר קל לנו להתמיד בעשייה כאשר אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים ומעניין אותנו. זה אגב הסוד הכי גדול של הכנסה פסיבית, התמדה בעשייה. אם נתמיד בעבודה האקטיבית בסוף זה ישתלם וההכנסות שלנו ידרשו מאיתנו פחות ופחות עבודה כשיהפכו לפסיביות עבורנו. 

 אורה אריאל, מומחית להשקעות ויצירת הכנסות פסיביות, מנחה בכנס המקוון 'כסף עושה כסף' מבית 'הבמה הדיגיטלית' www.diklaep.co.il/stage/money0221

צילום: דנה אופיר

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here