עובדות ומנהלות חברת אורגניקזון בשיתוף כוכבת הרשת שיינא מתנדבות למען נערות בסיכון

0
1170
צילום: מיכל רון

אמש (יום ג) התקיים יום המעשים הטובים,  במסגרתו התגייסו עובדות ומנהלות חברת אורגניקזון, המתמחה בייבוא  מוצרים אורגניים, טבעיים וידידותיים לסביבה, יחד עם כוכבת הרשת  שיינא, משפיענית מובילה עם כ- 100k עוקבים באינסטגרם וסטודנטית לנטורופתיה,  לערוך פעילות למען נערות בסיכון.

את הבוקר פתחו  בחוות גינת עדן,  בו מתגוררות הנערות בסיכון,  בסדנת אוכל בריא במסגרתה הסבירו על חשיבות המזון הבריא כחלק מאורח החיים,  על מזונות מזינים ואף הכינו יחד עם בנות החווה ארוחת צהריים בריאה ומזינה. בנוסף, קיבלו  הנערות מארזי טיפוח והיגיינה של  מוצרים אורגניים וטבעיים  מבית אורגניקזון.

בסוף היום,  נערך לנערות אירוע וטקס חגיגי  אותו פתחה שרונה רומנו לזר, מנכ"לית חברת אורגניקזון שאמרה: "האמת היא שלא צריך יום מיוחד כדי לעשות מעשים טובים, כדאי ומומלץ לאמץ מעשים טובים כחלק מהשגרה ואנו  משתדלות בכל ימות השנה לתמוך במגוון עמותות המסייעות לנשים בסיכון. יחד עם זאת, זהו יום שנותן במה לנתינה ולכולנו הזדמנות לתת ולהעניק. הפעילות הזו היא  הזדמנות לנערות להכיר מקרוב ולהיחשף לאורח חיים בריא תוך כדי סדנא מהנה ואם הצלחנו לשכנע שבישול בריא הוא לא מסובך וקל לאמץ אותו אז זה הישג אדיר".

"גינת עדן" הוקמה ב-2003 כבית עבור נערות אשר מסגרות הלימוד הרגילות לא התאימו להן. הנערות מתמודדות עם קשיים רגשיים וחלקן אף הגיעו לשוטטות וחשיפה למצבי סיכון. הקשיים נובעים בין השאר נוכח מפגשם עם פיגועים, טרור, אסונות, בעיות משפחתיות ועוד. המודל המשפחתי הייחודי משמר את אופיו והמקום מתנהל כבית אמיתי המשלב הכלה וקבלה עם מחויבות וגבולות. הנערות שמגיעות ל"גינת עדן" לא רואות בה מסגרת אלא בית יציב, ובוחרות להישאר בו גם בזמנן החופשי."גינת עדן" מאפשרת תהליך במהלכו הופכות הנערות מנזקקות ומקבלות שירותים לעצמאיות, יוצרות ונותנות. זאת על ידי יצירת מרחב עבודה בריא ומאוזן בו כולם נוטלים חלק. הנערות משתלבות בתחומי עשייה מגוונים; עבודה חקלאית, טיפול בבעלי חיים, בנייה אקולוגית, הפעלת חנות כדרות קטנה, לימודים תורניים וכלליים, לימודי תעודה מקצועיים, אחזקה שוטפת של משק הבית ומבחר תכניות נוספות, המאפשרות תועלת טיפולית עם הכשרה לחיים ולשוק העבודה.

גינת עדן' פועלת בהנחיית אנשי מקצוע ובשיתוף עם אגפי הרווחה והחינוך האזוריים. החווה מוכרת כמוסד רישמי של אגף 'חסות הנוער' במשרד הרווחה ומפוקחת על ידו. עד לשנה זו, השתתפו בפרויקט כ-105 נערות .

צילום: מיכל רון
צילום: מיכל רון

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here