פיתוח תשתיות עירוניות וחשיבותם

0
692
קרדיט: Pixabay.com

לפיתוח תשתיות עירוניות יש חשיבות רבה ומכרעת בכל הנוגע לפיתוח עירוני ושיפור איכות חייהם של התושבים באזור, וכן עלייה בערך הבתים והדירות באזור. בכתבה זו נסביר מדוע כל עיר ומועצה אזורית חייבת לתת דגש נרחב בכל הנוגע לפיתוח תשתיות התחבורה באזור.

מדינת ישראל הינה מדינה קטנה, אך בהשוואה למדינות אירופה וכן מדינות אחרת (יפן וארצות הברית למשל), ישנם כשלים רבים במדינתנו בכל הנוגע ליעילות התחבורה הציבורית. כך למשל אדם אשר מתגורר בחדרה ומתבקש להגיע לכפר סבא באמצעות הרכבת, נאלץ לנסוע תחילה עד תל אביב ומשם להחליף רכבת. בנוסף ישנם עיקובים רבים בכל הנוגע לזמני הגעת התחבורה הציבורית. אלו מובילים בסופו של יום לכך שישנה כמות רבה מאוד של רכבים פרטיים בכבישים. כמות רבה זו יוצרת עומס מטורף המוביל לפקקים ארוכים, ותאונות דרכים רבות הכוללות מספר רב של נפגעים והרוגים, וכמובן גם הוצאה כספית רבה עבור בעלי הרכבים הפרטיים. פיתוח ותכנון נכון של תשתיות הכבישים יקלו על בעיות אלו.

פיתוח עירוני באמצעות פיתוח תשתיות משפר את איכות חייהם התושבים

תכנון כבישים נכון בשכונות חדשות– כאשר מדובר בשכונות צעירות ואזורים מתפתחים חדשים תכנון כבישים נכון הינו בעל חשיבות רבה על איכות חייהם של התושבים. כך למשל תשתיות לא מפותחות מספיק, ותכנון לא נכון, עלול ליצור עומס רב של מכוניות בכביש. דבר הגורם לפקקים רבים וכן תאונות דרכים.

פיתוח הנגישות לתחבורה הציבורית- ישנה חשיבות רבה בפיתוח תשתיות נגישות עבור תחבורה ציבורית. פיתוח מסוג זה ישפר את איכות חייהם של אותם תושבים אשר אינם ניידים ברכבם הפרטי להתנייד ביעילות רבה יותר עבור אזורים שונים. ובנוסף נגישות לאמצעי התחבורה באופן יעיל יעודד תושבים רבים לנסוע בתחבורה ציבורית ולא ברכבם הפרטי, מה שיוריד את כמות הנוסעים בכביש ויקטין את כמות הפקקים ותאונות הדרכים.

תכנון תשתיות נכון מסייע במניעת תאונות דרכים– היעזרות בשירותיהם של יועצי תנועה מקצועיים ואיכותיים, יוביל לתכנון כבישים ותשתיות בצורה בטיחותית יותר אשר תסייע במיגור תאונות הדרכים.

 

הכירו את אור מהנדסים בע"מ

אור מהנדסים בע"מ, הינה חברה מקצועית ומנוסה אשר מתכננת כבישים, מהנדסת תשתיות תחבורה, מספקת שירותי יעוץ תנועה, ומשמשת גם בתור יועץ בטיחות בעבודה. לפרטים נוספים היכנסו לאתר http://www.or-eng.co.il/.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here