אילו מטופלים מגיעים אל מכון גמילה?

0
783
אילו מטופלים מגיעים אל מכון גמילה?
קרדיט: freepik

בעיות התמכרות הפכו בשנים האחרונות בעיות נפוצות מאוד, במיוחד בקרב קבוצות צעירים וצעירות שמתמודדות עם אתגרים חברתיים לא פשוטים בכלל. ככל שיש את האפשרות להעניק טיפול מקצועי ואיכותי, ולשמור על המצב הבריאותי של מטופלים רבים, רצוי להתכונן בהתאם לטיפול וליצור אפיון ייחודי לכל מטופל. הצוות המקצועי של מרכז ויקטוריה רנסנס יודע לתת אבחנה על פי צרכים אישיים ובהתאמה לאפשר לכל מטופל לחוות את הטיפול בצורה שמשפרת את איכות חייו.

בעיות התמכרות לסמים קשים

גמילה מסמים, כמו כל בעיה בריאותית אחר, היא משימה שבה צריך לתת את הדעת על הבגדים ולחשוב על הצרכים של המטופל לפני כל צורך אחר. חשוב להבין, מבין כל בעיות ההתמכרות שיכולות להשפיע על החיים של אנשים שסובלים מהן, דווקא ההתמכרות לסמים ולאלכוהול היא ההתמכרות הכי מסוכנת שיש. יש השפעה ישירה על מערכות הגוף השונות, והקושי למצוא פתרונות נכונים לצרכים משתנים של המטופלים, הופך את הטיפול לאתגר משמעותי ויומיומי. בדיוק מהסיבה הזו, יש צורך ליצור טיפול מיוחד לאנשים אשר מתמודדים עם בעיות התמכרות לסמים קשים ולהבדיל בין מצבים מסכני חיים לאירועים קצת פחות משמעותיים.

שימוש מוגזם בחומרים ממכרים חוקיים

הדוגמה הטובה ביותר לסיטואציות מסכנות חיים בתוך תהליך הטיפול של מרכז גמילה, היא סיטואציה שבה יש צורך לתת מענה למטופל עם בעיית התמכרות של לתרופות מוכרות וחיוניות. במקרים רבים, גמילה מתרופות נרקוטיות היא תולדה של מצב רפואי אחר. מטופל שקיבל מרשם לתרופה, אינו חסין בפני ההתמכרות, במיוחד אם הוא לא לוקח את התרופה על פי המרשם של הרופא ומקפיד על הרגלי בדיקה קבועים אצל הרופא. ולכן, צריך להיות עם היד על הדופק ולהבטיח שאתם פועלים בצורה הוגנת ושומרים על הבריאות, כאשר אתם צורכים תרופות נרקוטיות חזקות במיוחד.

התנהגות לא הולמת עם תרופות ללא מרשם

גמילה ממשככי כאבים  או מתרופות מרשם מסוכנות היא בדרך כלל תולדה של התנהגות. כמו שאתם בוודאי מבינים, בתהליך הגמילה עצמו, הצורך לשפר או לייצר הרגלי התנהגות משמעותיים ובריאים יותר, מאפיין מאוד את העבודה עם המטופלים והוא לפעמים האלמנט המרכזי והכי משמעותי של התהליך הרפואי והפסיכולוגי שעוברים המטופלים.

במידה ואתם רוצים לדאוג לאחד מבני המשפחה והחברים הקרובים שלכם, ניתן לפנות לצוות של מרכז ויקטוריה רנסנס, לקבלת פרטים על טיפול גמילה מקצועי. לפרטים נוספים וליצירת קשר: 1-800-205077.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here