דיני הגירה- תחום מורכב הדורש טיפול מקצועי

0
231
קרדיט canva

שינוי משמעותי כ"כ בחייו של אדם כמו הגירה הוא מורכב מכל הבחינות. ההגירה דורשת התאקלמות במקום חדש לגמרי, הכרת המדינה החדשה או לפחות האזור בו עומדים לגור, למידה של שפה חדשה לגמרי ותרבות שיכולה להיות שונה מאוד. כיוון שזהו שינוי חד מאוד, גם מבחינה משפטית תחום ההגירה הוא סבוך. לרוב יידרש המהגר לעבור שלבים שונים בדרך להפיכתו לאזרח מן המניין. ישראל נחשבת אמנם מדינת הגירה אך רק עבור יהודים. ישראל מעודדת עליה וקליטה של יהודים מכל רחבי העולם אך היהדות היא תנאי לכך ולעיתים הדבר מעורר בעיות. לכן, גם ליהודים המעוניינים לעלות לארץ כדאי להתייעץ עם עורכי דין הגירה לישראל שיקלו על תהליך הסדרת המעמד. כשאלה אזרחים זרים ההגירה תהיה מורכבת הרבה יותר וכאן נדרש ליווי של עורך דין מומחה בתחום.

עבודה בישראל בתור מומחה- מה נדרש לכך?

עובד זר מכל תחום שהוא יצטרך לפני שיגיע לישראל לקבל אשרת עבודה, אשרה מסוג 1B. אשרה זו תיתן לו את הזכות לעבוד בישראל ולשהות בה במשך חמש שנים ושלושה חודשים. תחת ההגדרה של עובדים זרים נמצאים עובדים מכל המדינות ובכל תחום עבודה. עם זאת, ישראל מפרידה בין תקנים לעובדים זרים בתחומים כמו בניה, חקלאות או סיעוד לבין תקנים להעסקת מומחים זרים. מומחה זר יכול להיות מנהל או נציג בכיר ממספר תחומים: מחברה בינלאומית שיש לה סניף בישראל, נציג חברת ספנות או טיסה זרה הפועלת גם בישראל, מתחום הרפואה באישור משרד הבריאות, חוקר או מרצה באישור המועצה להשכלה גבוהה, בכיר בתחום היהלומים באישור משרד הכלכלה, עיתונאי או צלם באישור לשכת העיתונות הממשלתית. אם לא בתחומים אלה, ניתן להעסיק מומחה זר אם הוא בעל ידע יוצא דופן ושהעברת אותו ידע תתרום לפיתוח התחום בארץ. הגשת בקשה בתוספת מסמכים נדרשת כאשר המומחה אמור לשהות ולעבוד בארץ מעל 3 חודשים.

הגשת ערר על החלטת משרד הפנים

שר הפנים הוא הגורם המוסמך לקבל החלטות בכל הנוגע לאישורי כניסה לארץ והסדרת מעמד. הוא כמובן עושה זאת בהתאם לחוקי ההגירה המרכזיים: חוק השבות, חוק כניסה לישראל וחוק האזרחות. למרות היותו הגורם המוסמך, באפשרותו של אדם שלגביו התקבלה החלטה לערער על החלטה זו. אחד המצבים בהם עולה הנושא של בית הדין לעררים הגשת ערר הוא כאשר אדם עומד בפני גירוש. פעמים רבות אלה עובדים זרים שחיו פה שנים ואף הביאו לעולם ילדים בישראל שחיו כישראלים לכל דבר, או כאשר זהו אדם זר שהקים משפחה עם ישראלי/ת ואלה נפטרו כך שהאדם הזר נשאר לבד. בכל מצב שנופל בין הכיסאות יש לפנות לעורך דין ממוחה בתחום ההגירה ובעל ניסיון רב גם בהגשת ערר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here