"הבירוקרט"- האמן מתן בן כנען והסופר דויד גרוסמן בתצוגה מיוחדת במוזיאון ישראל

0
2886
צילום: אלי פוזנר

האמן מתן בן כנען והסופר דויד גרוסמן בתצוגה מיוחדת במוזיאון ישראל

מפגש נדיר בין שני יוצרים, צייר וסופר, המתמודדים שניהם עם דרמה הרת-גורל, שהאישי נושק בה לציבורי, והנסתר רב על הגלוי

הבירוקרט

ציור: מתן בן כנען, מדרש תמונה: דויד גרוסמן

האוצר: אמיתי מנדלסון

פתיחה: 11.3.21

תצוגה מיוחדת שתיפתח במוזיאון ישראל ב-11.3.21 תפגיש בין ציור מונומנטלי של האמן מתן בן כנען, זוכה הפרס היוקרתי של הגלריה הלאומית לדיוקנאות בלונדון לשנת 2015, ובין טקסט שכתב הסופר דויד גרוסמן אשר ניסה "לקרוא" את הציור לפרטי-פרטיו.

התערוכה יוצרת מפגש נדיר בין שני יוצרים, צייר וסופר, המתמודדים שניהם עם דרמה הרת-גורל, שהאישי נושק בה לציבורי, והנסתר רב על הגלוי.

פרופ' עידו ברונו, מנכ"ל מוזיאון ישראל: "אנחנו נרגשים לאפשר את החיבור יוצא הדופן הזה במוזיאון ישראל, וכעת לאחר תקופת הסגר הארוכה מזמינים את הקהל הרחב להגיע למוזיאון וליהנות מהאפשרות לחוות אמנות באופן בלתי אמצעי".

את הציור והטקסט שיושמע בתערוכה מדי שעה בקולו של הסופר, תלווה דפדפת עם הטקסט של גרוסמן ועם טקסט על מקורות ההשראה של האמן מאת האוצר, וכן סרטון שתיעד את שלבי הכנת היצירה.

ד"ר אמיתי מנדלסון, אוצר התערוכה: "'הבירוקרט', מתאר רגע דרמטי בנוף פתוח, שאנשים רבים – גברים, נשים וילדים – שותפים לו. למרות הריאליזם החד ואור התכלת העזה השוטף אותו, הציור מעורר שאלות רבות, ובמובן מסוים מותיר את משמעותו באפלה. מהו האירוע המתואר בו? מיהו הבירוקרט שעומד במרכזו, מי האישה המגוננת על שתי הילדות שמולו, ומה פשר חילופי הדברים ביניהם? דויד גרוסמן, מהסופרים החשובים בישראל, ביקש להתמודד עם השאלות שהציור מעלה וגם עם מה שאינו נראה בו ממבט ראשון".

מתן בן כנען, ישראלי, נולד ב־1980, הבירוקרט, 2020-2018, שמן על לוח ,אוסף האמן

צילום: אלי פוזנר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here