הסדרת חלוקת הירושה בצורה מוסכמת בין היורשים

0
298
credit: canva

כאשר אדם הולך לעולמו, לא פעם הוא מותיר אחריו יורשים אשר מגיעים למצב של סכסוכים הנוגעים לירושה. מדובר על סכסוכים עם אמוציות רבות, אשר יכולים לגרום לאחים לנתק קשר או להגיע למאבק מכוער בבית המשפט. חלוקת ירושה בין אחים היא נושא רגיש ועל כן, בכדי לנהל את הליך החלוקה בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני ירושות, אשר יסייע לכם לנהל את תהליך חלוקת הירושה בין האחים בהתאם לנתונים השונים העומדים על הפרק ונוגעים לחלוקה זאת.

חלוקת ירושה בין אחים ואחיות בהתאם לצוואה

במידה והמורישים שהם ההורים לדוגמא, ערכו צוואה מוסדרת אשר עונה על דרישות החוק ובה מחולק הרכוש, הרי שברוב המכריע של המקרים תקוים הצוואה. יורשים רבים אשר רואים את עצמם נפגעים מהחלוקה, לא פעם מגישים לבית המשפט התנגדות לקיום הצוואה, אך חשוב לדעת כי בתי המשפט ישאפו ברובם המכריע של המקרים למלא במידת האפשר את מצוות המוריש ולא לפרש את הצוואה מחדש. בכדי לחלק ירושה בין אחים בהתאם לצוואה, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה לרשם הצוואות. לאחר שהרשם עורך תהליך של פרסום היורשים בהתאם לצוואה ואין התנגדויות בהתאם לפרסום זה, התהליך יימשך ובסופו תתאפשר חלוקת רכושו של המנוח בין האחים ובין יורשים נוספים בהתאם לנכתב בצוואה.

חלוקת ירושה בין אחים על פי חוק הירושה

במצב שבו ההורים נפטרים ולא מותירים צוואה אחריהם, על פי חוק הירושה הרכוש שלהם יתחלק בצורה שווה בין האחים. במידה ואחד האחים נפטר את יורשיו ירשו במקומו את החלק שלו. גם במקרה הזה החוק מפרט את האופי של חלוקת העיזבון ולמרות זאת, לא פעם נוצרים סכסוכים בין האחים. במקרה של חלוקת ירושה בין אחים בהתאם לחוק הירושה, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושה מקצועי שילווה את התהליך כולו הן מול האחים היורשים והן בהיבט הבירוקרטי הנוגע לקבלת היתר רלוונטי לחלוקת הירושה בהתאם לחוק בין האחים.

מכיוון שתהליך קבלת ירושה וחלוקת ירושה הן בין אחים והן ליורשים אחרים מהווה תהליך שיכול להיות מורכב עבור אנשים שאין להם ידע נרחב בתחום, הרי שאין ספק שבכדי לקצר את התהליך ולייעל אותו, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום דיני ירושה. מדובר על עורך דין המתמחה בתחום דיני משפחה, כאשר הוא עוסק בעיקר בתחום ירושות וצוואות. יש לוודא כי הוא מומלץ ואמין.חייגו עכשיו: 077-510-0268

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here