יפוי כח נוטריוני

0
2171
יפוי כח נוטריוני

לפעמים אנו זקוקים לאדם אחר או לגוף כלשהו שייצג אותנו ויפעל בשמנו. למשל, כשאנו נוסעים לחו”ל לטיול ארוך וצריכים שמישהו מההורים יטפל בענייני הכספים שלנו כאן בהעדרנו, או לוועד הבית שיטפל בענייני הבניין כולו עבור הדיירים, ועוד מקרים דומים. בכל המקרים הללו אנו למעשה נותנים יפוי כח לאדם או גוף אחר לפעול בשמנו, כמו גם לקבל החלטות במקומנו בתחום מסוים. כאשר רוצים לתת משנה תוקף להסכם שכזה, עורכים יפוי כח נוטריוני.

אל תתנו למונח המקצועי לבלבל אתכם – מדובר סך הכל בהסכם יפוי כח המשולב בחתימתו ובנוכחותו של נוטריון מוסמך.

נוטריון: הכר את המומחה

לפני שנרחיב עוד את היריעה אודות יפוי כח נוטריוני, חשוב להבהיר מיהו בדיוק בעל המקצוע המשתתף בהליך זה.

בידיו של נוטריון יש סמכות משפטית מיוחדת, שבעצם מעניקה תוקף משפטי לאותנטיות של הסכמים ומסמכים שונים, ואף לנכונותם של תרגומים משפות שונות. זהו למעשה עורך דין, בעל לפחות 10 שנות ותק, שקיבל אישור מיוחד המסמיך אותו לתפקיד זה. פעמים רבות נוכחותו של נוטריון שכזה דרושה כדי לתת תוקף משפטי למסמכים שונים – למשל בהסכמי ממון.

ונחזור ליפוי כח נוטריוני

לא תמיד יש צורך בעירובו של נוטריון בעת מתן יפוי כח פשוט (לוועד הבית למשל), אבל במקרים שכן, זהו יפוי כח נוטריוני.

בין המקרים הללו נציין כמה בולטים ושכיחים יחסית בתחום:

בהתקשרויות מול בנקים לקבלת משכנתא או הלוואה גדולה אחרת, הבנקים מחייבים חתימת יפוי כח נוטריוני כחלק מתנאי העסקה. גם בעסקאות גדולות אחרות מול גופים/פרטים אחרים, כגון בתחום הנדל”ן בעת רכישת דירה או בית מקבלן, דרוש פעמים רבות הסכם שכזה. כמו כן במקרים של נסיעות ארוכות לחו”ל, במידה והנוסע מעדיף להשאיר את כל ענייניו בארץ לטיפולו של אדם או גוף אחר, ועל כן זקוק להסכם משפטי תקף עמם כדי להסדיר עניינים אלו.

ביצוע הסכם שכזו אינו מורכב כלל וכלל. פשוט נדרשת נוכחותו של הנוטריון ובסופה חתימתו המאשרת את תקפות הסכם יפוי הכח הנוטריוני – עניין מהיר וקל לביצוע. כל משרד עורכי דין המספק שירותי נוטריון יוכל להציע לכם שירות זה, על ידי נוטריון מוסמך מטעמו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here