כשהעננים העניקו כוחות, עוצמה והשראה לילד היתום, דללין דסטאו

0
949
דללין דסטאו | צילם שגיב ליינקיד

דללין: " רק מי שחווה יתמות כפולה , רק מי שהביט לייאוש בעיניים וסילק אותו יכול להבין את עוצמת כוח העננים"

דללין דסטאו , חייל, עלה מאתיופיה לפני שבע  שנים , בלי אימא, בלי אבא, בלי זיכרונות רק עם געגוע עצום למה שהיה ואיננו. בספר ילדים חדש  ומרגש," כוח העננים" שכתב הסופר, המחנך, המשורר והפובליציסט, עמנואל בן סבו  ,מעניק הילד דללין מהכפר אלפא כוחות למי שכמוהו נותרו נטושים בסחרחורת החיים , ארץ חדשה, שפה חדשה , תקווה חדשה ." הספר הנפלא והעוצמתי הזה עבורי הוא יד ושם להוריי ניצ'ו ודסטאו שלא זכיתי להכיר והוא עננים של תקווה, כוח, עוצמה , אמונה וביטחון ברוח האדם" .אומר דללין, גיבור הספר.

לפני שבע שנים וחצי בלבד התהפכו חיו של נער מהכפר אלפא באתיופיה, נער שלא הכיר את אמו ומאביו נותרו רסיסי זיכרונות , נער שנעטף  באהבה על ידי הסבתא שנפטרה , על ידי הדודה ועל ידי דוד נוסף . אל מול בורות העצב , אל מול החומות שהבקיע בעשר אצבעותיו ובכוח העננים , הצליח הנער מהכפר אלפא לפלס לו נתיב, לחצוב לו דרך משלו , להיאחז בחיים ולהצליח. זהו סיפורו של דללין דסטאו אשר כנגד כל הסיכויים הצליח לצמוח לתפארה , לא ויתר , נאחז בתקווה ובאמונה וניצח.

" אני כל כך נרגש מהספר הנפלא והמיוחד, "כוח העננים", הספר מעניק כוח למי שאיבדו את הכוחות להתמודד, להתקדם , להצליח ולנצח בגדול , אומר דללין ומוסיף, רק מי שחווה יתמות כפולה , רק מי שחש בודד גם כשסביבו אנשים רבים וטובים , רק מי שהביט לייאוש בעיניים וסילק אותו יכול להבין את עוצמת כוח העננים , ענני הכבוד שהם אימי , אבי וסבתי שליוו אותי מהכפר אלפא באתיופיה לארץ החדשה , ארץ ישראל."

דללין , כיום חייל בצבא ההגנה לישראל הצליח בפרק זמן הקצר באופן מעורר השתאות להתערות בחברה הישראלית, להיבחר לתפקיד יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר , חבר בהנהגה העירונית, הארצית, לזכות בפרס שר החינוך ,להרצות בבתי ספר , מערכת הביטחון ,ההנהלות הבכירות בתעשייה הישראלית , לייסד ולהקים את ארגון " משפאחה" למען ילדים יתומים , להיבחר כאחד מעשרים בני הנוער המשפיעים בישראל, להיות חייל בשירות משמעותי.

כשקיבל לידיו את העותק הראשון של הספר , "כוח העננים" אמר דללין: "ראשית ,אני רוצה להודות למשרד הפרסום  והיח"צ שחר-ביו שליוו אותי ומלווים עד היום, בהגיית הרעיון של כתיבת הספר והוצאתו לפועל. לאורי ביו, המנהל האישי שלי במשרד אשר מלווה אותי יום יום , במסירות ובנחישות תוך דרבון אין סופי בדרכי להגשמת חלומותיי.  אני גם רוצה להודות לסופר עמנואל בן סבו שקרא אותי כספר הפתוח ומלבד כישרון הכתיבה שילב את היותו איש חינוך ערכי ומוביל , גם הציורים של הצייר הבינלאומי סשה וייסמן מוסיפים בדרכם לאיכות הספר וייחודו". הספר יצא בהוצאת הספרים: " עכשיו אפשר".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here