מה זה בעצם ניצול יחסי מרות?

0
1185
מה זה בעצם ניצול יחסי מרות?
קרדיט: Pixabay

ניצול יחסי מרות הינו ניצול אסור של מרות אשר במהלכו בעל המרות מנצל את מעמדו כדי לקבלת טובות הנאה מיניות מהאדם אשר נתון למרותו, בעוד זה חושש להביע התנגדות לדבר. סיטואציה מורכבת זו עשויה להתרחש גם במקומות עבודה רבים, זאת על אף החקיקה הנרחבת הנושא. משרד עורכי דין – אתי חסיד, הינו בעל ניסיון עשיר בייצוג מתלוננים ונאשמים בגין הטרדה מינית ו/או התנכלות בעבודה. זאת לצד שירות מנוסה בתחומים נוספים – דיני עבודה, זכויות יוצרים, דיני תקשורת, לשון הרע והגנת הפרטיות וליטיגציה כללית.

ניצול יחסי מרות – נקודות חשובות שכדאי להכיר

  • על פי החוק במדינת ישראל, יחסים אינטימיים במסגרת יחסי מרות במקום עבודה (בין הדרג המנהלי לבין דרג העובדים), הינם יחסים אסורים. הסיבה העיקרית לכך היא בעובדה שבמצבים הללו, לא ניתן יהיה לדעת האם היחסים התבצעו מתוך בחירה חופשית או מתוך מהות הקשר.
  • בשעה שמדובר על יחסי מרות, הדבר אינו בלעדי רק לקשר ישיר בין מנהל/ת לעובד/ת, אלא גם קשר בין שני עובדים אשר נמצאים במעמדות שונים בהיררכיה של המקום.
  • ניצול יחסי מרות יכול להתבטא במספר דרכים, זאת הן בהתנהגות מרומזת והן בצורה מפורשת וחד משמעית.
  • מטרת החוק אינה לאסור על יחסים חופשיים מרצון בין בגירים, אלא למנוע יחסים של ניצול מרות ביחסי העבודה, הואיל והדבר למעשה מהווה פגיעה בכבודם ובחירותם של העובדים על רקע מיניותם.

 

בוחרים בליווי משפטי מיומן

בין אם אתם מואשמים בתלונת שווא ובין אם אתם מחפשים אחר סיוע בהתמודדות עם מצב של ניצול יחסי מרות, הרי שפניה אל משרד עורכי דין – אתי חסיד, יהווה את המענה המשפטי המקצועי הדרוך שלכם. משרדנו בעל  ניסיון רב שנים בייצוג וליווי של תובעים ונתבעים בהטרדה מינית במקום העבודה. המשרד בוחן כל מקרה ומקרה בצורה מעמיקה ומתאים את שירותיו בהתאמה מדויקת לצרכיו של הלקוח. לקבלת פרטים נוספים, צרו קשר עם המשרד באתר או במספרי הטלפון 054-2345919 | 03-5226960.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here