נושאים מעניינים לשיעור חינוך או שיעור חברה

0
3196
מערך שיעור בנושא ערכים
קרדיט: PIXABAY

אם אתם מורים מחנכים, מדריכים בתנועת נוער, או מדריכים במועדונית, וודאי לא פעם חשבתם לעצמכם איזה שיעוור להעביר עבור התלמידים שלכם או החניכים שלכם. אהוד שמיר הינו מורה ומרצה בכיר בתחום החינוך לערכים מזה שנים רבות, יחד נדון במאמר זה מהם נושאי הלימוד הרלוונטיים ביותר עבור חינוך לערכים לבני נוער וכמובן המעניינים ביותר.

נושאים מעניינים לשיעור חינוך או שיעור חברה הרלוונטיים במיוחד לימינו –

מערך שיעור בנושא ערכים

מהי הטרדה מינית?- היום בעידן של מודעות רב כלפי הטרדות מניות – קמפיין me too , ברור לכולם כי התנהגות זו לא מקובלת לחלוטין. אך יחד עם המודעות הרבה לעניין ההטרדות המיניות ישנה גם חוסר הבנה מצד נערים רבים מהי בעצם הטרדה מינית, מה ההבדל בין חיזור ומתן מחמאות להטרדה הפוגעת באחר, למה הטרדות מיניות (שאינן אונס) חמורות כל כך. שיעור חינוך מסוג זה יעורר דיון פורה, יכול לשנות את התפיסה התודעתית והמחשבית ואף ההתנהגותית.

למה אלימות גם "בצחוק" מסוכנת כל כך?- לצערנו הרב אנחנו כחברה נחשפים למקרים רבים בתקשורת ובחדשות של אלימות במשפחה, אלימות כלפי נשים, וכן אלימות בחברה. אחת הדרכים החשובות למגר את התופעה הבזויה הזאת היא כמובן באמצעות חינוך לערכים. ילדים ונערים לא מבינים את חומרת המעשה של התנהגות אלימה, הרי לרוב כשחברים מתקוטטים בכיתה אין לכך השלכות בריאותיות מסכנות חיים, וכן הם מסבירים את המעשה האלים כהתנהגות מבדרת ולא רצינית- "זה בצחוק" או "הייתי עצבני" -אלו מילים שנשמעות הרבה בקרב נערים אלימים.

אם נערים יבינו שחשוב לשלוט בכעסים ובנטייה לפתור בעיות באלימות, כבר בגיל צעיר, שמא בעתיד דפוס התנהגות זה יכול להיות מופנה כלפי המנהל בעבודה, בת הזוג, או בן המשפחה. התפיסה התודעתית והמחשבתית של חומרת המעשה תשתנה.

שיעור חינוך המועברים בצורה איכותית ביותר

ישנם נושאים ותחומים רבים עבור קיום שיעורי חינוך וחברה, אך דרך העברת השיעור, הערכים והמסרים, יתבצעו בצורה המעניינת והטובה ביותר באמצעות מורה ומחנך מקצועי ומנוסה כמו אהוד שמיר. לפרטים נוספים התקשרו למספר המופיע באתר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here