פרוייקט חדש: "סיפורי העלייה" – תערוכות וירטואליות של אמנים יוצאי ברה"מ שתורמים את חלקם לתרבות הישראלית – פתוח לקהל הרחב

0
984
צילום: מרייה פרייגר

תערוכות של יוצרים -עולים

החל מ 17.1.2021 עד ה 31.1.2021 – פתוח לקהל הרחב 

פרויקט האומנות  החדש של עמותת UNITY ART   יתמקד החודש הקרוב באומנים יוצאי ברה"מ לשעבר. במסגרת זו יתקיימו מספר תערוכות וירטואליות  אשר יחשפו בפני הקהל הרחב את  האומנים, יצירותיהם  ואת  הסיפור האישי שלהם.

פרויקט "סיפורי העליה" מציג ומספר באמצעות התערוכות על אומנים מוכשרים מקרב העולים אשר תורמים את חלקם לפיתוח התרבות הישראלית., בניהם: אירינה קוגן– ציירת ומורה,עלתה לארץ בגיל 16. אירינה לא מדמיינת את חייה ללא קנבס וצבעים. הסיפור שלה הוא סיפור אהבה לארץ ולאומנות. זה גם סיפור על מישהי שלא ויתרה. אחרי שבץ אירינה למדה לצייר ביד שמאל במקום ימין, היא משתתפת בהצלחה בתערוכות רבות, מלמדת, והציורים שלה מקשטים בתים רבים בישראל. אינה קלטר – אומנית הזכוכית. חיה בארץ מ-1990, עבדה במשך שנים רבות כאדריכלית ומעצבת פנים. במהלך שיקום ממחלת הסרטן גילתה את העבודה עם זכוכית. ניתן לראות את האגרטלים שלה, ציורי הזכוכית, פרחי זכוכית מרהיבים בתערוכות רבות, כולל תערוכות בינלאומיות.

כמו כן תיחשף האמנית ניקיטה בן-עמי – זמרת, צורפת, ציירת ופסלת. עלתה לארץ ב – 1992. העבודות של ניקיטה נמצאות בקולקציות פרטיות רבות ובגלריות בכ לרחבי העולם. לניקיטה יש גם סטודיו-גלריה משלה שבו היא עובדת על יצירותיה, מלמדת ועורכת תערוכות. לודמילה מנביץ' – עשתה עליה ב-1990 ופתחה מתפרה, וכעבור מספר שנים החלה ליצור ציורי תלת-מימד מעור. השתתפה בתערוכות ופסטיבלים רבים.

דיאנה טוסוניאן – עלתה לארץ לפני שנים בודדות. דיאנה היא עורכת ראשית של חדשות חוץ בערוץ 9+ ואומנית.

מו כן הקהל הרחב ייהנה מיצירותיה של האמנית ילנה חוחלובה – חיה בארץ מ-1996. המון זמן הייתה בטוחה שלהשכלה שלה בתחום האומנות לא יהיה שימוש ושמוטב לרכוש מקצוע "אמיתי". אבל בשלב מסוים הבינה שהיא לא יכולה יותר בלי הצבעים האהובים עליה – והיא חזרה ליצור ולהשתתף בתערוכות.

בקרב משתתפי הפרויקט יש עולים חדשים "טריים" לצד "ותיקים". עוד משתתפים בפרוייקט האומנים: מרינה וצ'רוב, ורוניקה שרה סיניוק, ג'ולי דיווגני, מריה גונצ'רוב, ילנה רזניקוב, טניה פיירוביץ', נינה ברוסטינוב, תמרה רזניק, אירינה מזור גלץ ורבים אחרים.

"המרחב הוירטואלי של התערוכות יוצר אשליה מושלמת של נוכחות הודות לגרפיקה תלת-מימדית. השנה החולפת גרמה לנו לחפש דרכים חדשות ופתרונות חדשים" – אומרת מריה פרייגר, מייסדת עמותת UNITY ART  ואוצרת הפרויקט. "אומנות ותרבות זה משהו מאוד חיוני, שחשוב לשמר ולפתח בכל תקופה. טיב החברה נקבע ע"י היחס שלה לאומנות ותרבות."

התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מהיום ה 17.1.2021 עד ה 31.1.2021  

ניתן לצפות בתערוכות וירטואליות בדף פייסבוק של UNITY ART

צילום: מרייה פרייגר
צילום: מרייה פרייגר

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here