פתיחת עוסק מורשה

0
194
קרדיט Canva

עם תחילת ניהול העסק, על עוסק פטור להירשם כנדרש בחוק. לצורכי מס, אתם יכולים להיחשב כעוסק פטור ממס אם ההכנסה השנתית הצפויה שלכם מהעסק נמוכה מ-107,692 ש"ח. (נכון לשנת 2023). גם אם הכנסתכם הצפויה היא מתחת לרף הקבוע בחוק, ייתכן שלא יתאפשר לכם להירשם כעוסק פטור אם אתם עובדים במקצועות מסוימים ולכן פתיחת עוסק מורשה היא האפשרות המתאימה עבורכם. כדי להבין אלו טפסים אתם זקוקים לצורך פתיחת עוסק מורשה או פטור, תוכלו להירשם לשירות הנוח והפשוט של חברת YPAY של פתיחת עסק באופן מהיר ופשוט מול רשויות המס.

האם פתיחת עוסק מורשה מהווה מכשול לאחר עבודה כעוסק פטור?

נניח שנרשמת לראשונה כעוסק פטור ממע"מ אך כעת שיניתם את דעתכם, תצטרכו לסגור את תיק העוסק הפטור ממע"מ שלכם, לגשת לתהליך פתיחת עוסק מורשה ולהתחיל כעסק חדש. לאחר ההרשמה למע"מ, אם תחליטו שאתם רוצים להפוך לעוסק מורשה במקום עוסק פטור, עליכם להוכיח שההכנסות השנתיות של העסק שלכם גבוהות מהרף שבו חלים פטורים, או שחל שינוי מהותי באופי של הפעולות שלכם. תצטרכו לשכנע את המע"מ שחל שינוי משמעותי בחברה לפני שהם יסווגו מחדש את החברה שלכם לבקשתכם. מכיוון שאתם מוגדרים עוסק פטור וטרם הגעתם לתקרת ההכנסה השנתית בפטור, מע"מ ירצו לדעת מהי הסיבה העיקרית שבגללה כעת אתם רוצה להיות עוסק מורשה והאם חל שינוי מהותי בעסק מאז שאתם נרשמתם לראשונה כעוסק פטור.

האם תוכלו לדרוש מעמ במעבר מעוסק פטור למורשה?

בדיוק עברתם מלהיות עוסק פטור לעוסק מורשה, ואתם שואלים את עצמכם האם אתם עדיין יכולים לתבוע מע"מ עבור עלויות שנגרמו לכם לפני המעבר? עד שתהפכו לעוסק מורשה, לא תוכלו למחוק את מס התשומות שלכם. ניתן לבצע ניכויים במס תשומות רק מתאריך הרישום כעוסק מורשה, לכן חיוני לבצע את המעבר לפני ביצוע רכישות או עלויות גדולות שעליהן נרצה לתבוע מע"מ. מנגד, אם אתם עושים פתיחת עוסק מורשה לראשונה, תוכלו לדרוש תשומות לפני רישום העסק. לניהול דוחות מעמ ומס הכנסה בנוחות וקלות, כך שתוכלו לתבוע מעמ כפי שמגיע לכם, השתמשו בשירותים של חברת YPAY.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here