איך מתחילים לתכנן בית?

0
1938
איך מתחילים לתכנן בית?

השלב הראשון בפרוייקט בניה הוא התקשרות עם משרד אדריכלים מומלצים שיעזור לכם להתאים את התכנית לצרכים ולחלומות שלכם בצורה המקצועית ביותר. באופן טבעי, ייתכן ותגיעו לפגישה הראשונה עם רשימה של דרישות וחלומות, אך אין זה הכרחי, שכן אדריכל טוב יעזור לכם לחשוב על כל מה שנדרש על מנת להתחיל ולתכנן את בית חלומותיכם.

בין אם לבד ובין אם תעשו זאת יחד עם האדריכל, להלן מספר טיפים לשלב החשיבה של תכנון הבית:

  • עשו שיחה משפחתית. לימדו מהם רצונותיהם של כל אחד מבני המשפחה. למשל, אם אחד הילדים שלכם אוהב לשבת בחדר חשוך מול המחשב או הטלוויזיה, אין טעם לתכנן בחדר זה 3 חלונות ענק המשקיפים לנוף.
  • שימו לב להתנהלות שלכם בביתכם היום. איפה אתם מבלים את רוב הזמן שלכם בבית? למשל האם אתם אוהבים לשבת יחד כמשפחה ולצפות בטלויזיה? האם אתם אוהבים לשבת במרפסת או בגינה? האם אתם מארחים הרבה וזקוקים לפינת אוכל גדולה? וכד'.
  • חישבו על בתים שביקרתם בהם, מה מצא חן בעיניכם יותר ומה פחות? אל תהססו "לגנוב" רעיונות שאהבתם ולהתאים אותם לצרכים שלכם, אך זכרו גם דברים שאמרתם לעצמכם להימנע מהם, כאשר ביקרתם בביתם החדש של חברים.
  • חישבו על מאפייני המגרש שבו אתם עתידים לבנות את ביתכם. מהם כיווני השמש? באיזה צד יש את הנוף היפה ביותר? וחשוב ביותר, איך ישתלב הבית שלכם עם בתי השכנים? למשל, אל תתכננו חלון ענק בחדר השינה שלכם המשקיף הישר לסלון של השכנים.
  • דפדפו במגזינים של עיצוב בתים והתחילו לסמן לעצמכם אלמנטים שאתם אוהבים. תמונות אלו יעזרו לאדריכל/ית ולמעצב/ת הפנים להכיר את הטעם שלכם על מנת שיוכלו לתכנן ולעצב עבורכם בהתאם, וזאת בנוסף לתרומה היצירתית והניסיון שלו/ה כמובן.
  • בידקו היטב והגדירו את התקציב הכולל העומד לרשותכם לפרוייקט. האדריכל שלכם יעזור לכם עם התיקצוב של האלמנטים השונים, אך הגיעו מוכנים עם מושג כלשהו לגבי הכסף שחשבתם להוציא על פרויקט הבניה. זכרו שיש לקחת בחשבון לא רק את תכנון ובניית הבית עצמו אלא גם את פיתוח המגרש, היתר בניה (אם צריך), ביצוע הגינון, ריהוט ומוצרי חשמל ועוד.
  • אם אתם מתחילים את שלב התכנון עם דיעות ורצונות מאד מגובשים, מומלץ בכל זאת להישאר עם ראש פתוח לרעיונות יצירתיים של האדריכל/ית. ייתכן ותקבלו רעיונות שלא חשבתם עליהם, וייתכן אפילו שבית חלומותכם ישתנה במהלך שלב התכנון ותצטרכו תוספת בניה.
  • ואולי הטיפ החשוב מכל: במהלך סיעור המוחות והתכנון הקפידו על חשיבה פונקציונלית. זכרו שתפקידו של הבית הוא בראש ובראשונה לשרת אתכם ולהיות הכי נעים ונוח שאפשר, והכי מתאים להרגלים ולצרכים של כל בני המשפחה. תכנון נכון הוא תכנון שבו האסטטיות נוצרת מתוך הצרכים, הנוחות והפונקציונאליות.

למידע על קבלת טופס 4 פנו למשרד האדריכלים וייצמן אדריכלות והנדסה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here