בעולם מלא גירויים קשה להתנהל עם לקות למידה

0
427
קרדיט: freepik

הילדים של היום מתמודדים עם לא מעט אתגרים בחיי היומיום שלהם שלא היינו מתמודדים איתם בעבר, והם בדרך כלל אתגרים לא פשוטים. מצד אחד, הילדים צריכים לעבור תהליכים חינוכיים ולימודיים, ומן הצד השני יש כל כך הרבה גירויים עד שלפעמים אפשר להתבלבל ולחשוב שהילד סובל מבעיות קשב וריכוז. אולם, אם אתם רוצים לבצע אבחון בצורה מסודרת ולחשוף את שורש הבעיה, מומלץ להיעזר בידע ובניסיון של אנשי מקצוע מנוסים בתחום, כמו למשל אנשי הצוות של מכון זרחין.

לקויות למידה הן אתגר – אבל ממש לא מחלה

אף על פי שהיום הורים רבים מתייחסים לבעיות לימודיות בתור לקויות למידה, חשוב להבין שמדובר על אתגר שצריך לאבחן בצורה מסודרת. יחד עם זאת, לקויות למידה הן לא מחלה חדגונית והן משתנות במידה מסוימת מאדם לאדם. צריך להבין מה המקור ללקות, אבל גם באיזו עוצמה ובאילו דרכים האתגרים באים לידי ביטוי, כדי לתת מענה פרטני לצרכים של כל ילד או אדם בוגר. לכן, הדרך הטובה ביותר להתחיל לאבחן לקויות, היא על ידי פנייה למקצוענים שזה הוא תחום ההתמחות שלהם לאבחון.

בתור הורים יש לכם תפקיד מפתח

בתור הורים לילדים אשר מתמודדים עם קשיי לימוד כאלו ואחרים, אתם קודם כל מרגישים חסרי אונים- לא פשוט להבין מה גורם לילד שלכם לסבול כל כך, בוודאי אם הוא קטן מאוד ואם אתם לא ממש יודעים איך לדובב אותו. עדיין, יש לכם תפקיד מאוד חשוב לאורך הדרך, וכבר בשלב האבחון אתם צריכים לקחת חלק פעיל ביחד עם הילד כדי לעבור אותו בצורה הטובה ביותר וכך גם לקבל את האבחנה המדויקת ביותר.

חשוב להבין שהלקויות מלוות את הילד לאורך שנים

גם אם האבחנה שקיבלתם היא אבחנה שלא חשבתם שתקבלו, ואולי אתם לא בטוחים איך להמשיך מכאן, אבל חשוב שתדעו שללקויות הלמידה יש חלק משמעותי בחיים של הילד שלכם והם ילוו אותו לאורך כל חייו. לכן, כדאי ללמוד לחיות עם המצב ולקבל את כל העזרה שאתם יכולים לקבל, כמה שיותר מוקדם על מנת להצליח להתמודד עם הקשיים על הצד הטוב ביותר.

אנשי הצוות המקצועיים של מכון זרחין ילוו אתכם לאורך כל שלבי אבחון והטיפול של לקויות הלמידה של הילד שלכם, כמו גם בשלבי הטמעת הרגלי החיים החדשים. לפרטים נוספים וליצירת קשר, טלפנו 050-4200291.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here