מה הם הסעיפים החשובים ביותר בתוך הסכם גירושין?

0
753
Credit: pixabay

רגע אחד לפני שאתם מפרקים את החבילה, מגיע אחד מהשלבים הכי חשובים בתהליך הגירושין – החתימה על הסכם הגירושין במעמד עורכי הדין ואישורו של בית המשפט את ההסכם. כדי להבין בדיוק על מה אתם חותמים, צריך להכיר את כל הסעיפים הכי חשובים של הסכם גירושין. מהסיבה הזו, משרד עורכת הדין הילה וינטרוב יצר מדריך קצר עם הסעיפים החשובים ביותר של כל הסכם.

ההחלטה להיפרד, היא רק השלב הראשון

ברגע שהחלטתם להיפרד, הסכם הגירושין מתחיל לצבור תאוצה ואתם מתחילים להבחין בפרטים הקטנים. במידה מסוימת, ההחלטה על הפרידה היא ההחלטה החשובה, אבל ההחלטות בהסכם הגירושין הן אלו אשר יקבעו מה יהיה אורך החיים של המשפחה שלכם בשנים הקרובות. ולכן, עורך דין לענייני משפחה או עורך דין גירושין יעשה את כל המאמצים על מנת להסביר לכם מה הן המשמעויות של כל סעיף וסעיף בחוזה.

מה כולל הסכם גירושין?

על פי רוב, הסעיפים של הסכם גירושין כוללים בתוכם התייחסות לכל תחומי החיים המשותפים של בני הזוג, לאחר סיום מערכת היחסים שלהם. בין שמדובר על הילדים (מזונות, משמורת וזמני שהות), הרכוש המשותף, העניינים הכלכליים ואפילו תנאים לאחר הגירושין עצמם (כתובה וחלוקת רכוש, חשבונות בנק, רכבים וכיוצ"ב). כל הנושאים האמורים כלולים בתוך הסכם הגירושין והוא זה אשר מתווה את הדרך המשותפת שלכם מכאן ואילך. המשמעות של הסכם גירושין מתעצמת במיוחד כאשר יש ילדים בתמונה, מפני שהוא זה אשר קובע את זמני השהות עם הילדים ואת חלוקת האחריות הכלכלית בין שני ההורים.

מצבים משתנים לאחר הגירושין

בשונה מהשיח על חלוקת רכוש בגירושין, הסעיפים שקשורים לילדים ולכלכלת הילדים, הם סעיפים אשר ניתן לדון עליהם בשלבים שונים של החיים ושל מערכות היחסים שלכם. חשוב להבין שכאשר הילדים שלכם גדלים יש פחות צורך

Credit: pixabay

להשקיע כסף בטיפול בילדים, ואתם יכולים להתפנות מבחינה כלכלית על מנת לשפר את אורח החיים שלכם. ועל כן, יש מקום לדון בשינויים בהסכם הגירושין, לאור שינויים בהרכב המשפחתי, או לאור אירועים משמעותיים שהתרחשו במשפחה. הכל כמובן תחת עינו הפקוחה של בית המשפט ולאחר הליך דין ודברים מסודר בין הצדדים.

עורכת הדין הילה וינטרוב, מומחית בעריכת הסכמי גירושין מלווה וליוותה משפחות רבות אשר מעוניינות לסיים את מערכת היחסים בין הצדדים בכל תהליך ההכנה והחתימה של הסכם גירושין. מתוך ידע רב בתחום, ולאור שנים רבות של ניסיון מקצועי, אנו מצליחים לתת מענה ממוקד מטרה ששומר על הזכויות שלכם, כך שתוכלו לצאת לדרך חדשה בבטחה. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם צוות המשרד: 077-9968860.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here