נפיחות בבטן – איך אפשר למנוע?

0
46
נפיחות בבטן - איך אפשר למנוע?
קרדיט pixabay

נפיחות בבטן היא תופעה מאוד לא נעימה, גם כשנמצאים לבד וגם כשנמצאים בחברה. למרות שלפעמים התחושה היא שאין מה לעשות, ושהנפיחות היא חלק מהחיים, ניתן לפתור את הבעיה באמצעות הקפדה על מספר הנחיות פשוטות.

מה אפשר לעשות כדי למנוע נפיחות בבטן?

* שתייה – ובעיקר מים או חליטות צמחים. משקאות מוגזים לעומת זאת עלולים להחמיר את הבעיה, ואילו משקאות שיש בהם קפאין עלולים להמריץ יתר על המידה את מערכת העיכול ולהעצים את הנפיחות.

* מאכלים פרוביוטיים – יוגורטים, ירקות כבושים ומוחמצים, אפונה ירוקה, מיסו, טמפה ועוד. כל אלה מחזקים את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעיים ומשפרים את העיכול.

* תוסף פרוביוטיקה – בדומה למאכלים הפרוביוטיים, תוסף תזונה איכותי מכיל כמות גדולה מאוד של חיידקים מועילים. הנוכחות של חיידקים אלה במערכת העיכול מצמצמת את השכיחות של הנפיחות.

המלצות תזונתיות להפחתת שכיחות התופעה

בנוסף להנחיות הנ"ל, חשוב מאוד להתאים את התזונה למאפיינים האישיים שלכם. במקרים רבים נפיחות בבטן נוצרת עקב אכילת מאכלים שהגוף שלכם מתקשה מאוד לעכל. דוגמה נפוצה היא גלוטן וגם לקטוז שנמצא בכל מוצרי החלב הוא אחת הסיבות השכיחות לנפיחות הלא נעימה.

קטניות עלולות גם כן להוביל לנפיחות וקשיים בעיכול, אבל בגלל התועלת הרבה שיש בהן ההמלצה היא לא להימנע מהן – אלא להשרות או להנביט, וכך העיכול יהיה קל יותר. קטגוריה נוספת שעלולה לגרום אצל חלק מהאנשים לתופעה המכבידה היא ירקות מצליבים: כרוב, כרישה, כרובית, ארטישוק ועוד. בדרך כלל אם אוכלוסיית החיידקים במעיים תקינה, תוכלו לאכול ירקות אלה בלי לסבול מנפיחות.

בואו להכיר את את המינרלים של SUPHERB.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here