"בקבוק על המפה"- תאגיד המחזור אל"ה יחל בהפעלת מוקד מיוחד אליו ניתן יהיה לדווח על מחזוריות מלאות שיש לפנות

0
1899
קרדיט: Pixabay

הפנייה למוקד תיעשה באמצעות אתר האינטרנט mapa.ela.org.il; התאגיד יעביר את הבקשות לפינוי לרשויות המקומיות האחראיות לאיסוף בקבוקי המשקה המשפחתיים; אמיר חייק, יו"ר תאגיד אל"ה: יש לפעול להרחבת הפתרונות הוולונטאריים לאיסוף ומחזור הבקבוקים

 תאגיד מחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה) יחל מיד לאחר החגים בהפעלתו של מוקד מיוחד המכונה "בקבוק על המפה" אליו יוכלו תושבים לדווח על מחזוריות מלאות (מתקנים בהם נאספים מיכלי משקה), ליד בתיהם ולהאיץ בכך את פינויין. התהליך אמור לחזק את תחושת האחריות של האזרח לניקיון סביבתו.

הצורך במוקד דיווח נוצר בשל הקשיים של הרשויות המקומיות להתמודד עם איסוף הפסולת לרבות מיכלי השתייה המשפחתיים, בתקופת משבר הקורונה, תופעה הדומה למתרחש ברבות ממדינות העולם.

יודגש כי האחריות לאיסוף הבקבוקים הינה של הרשויות המקומיות, אשר ברחובותיהן מוצבות המיחזוריות.

תאגיד אל"ה, פועל ללא כוונת רווח ומטרתו "איסוף מיכלי משקה ומיחזורם".

בשלב הראשוני ניקבע כי הפעלת המוקד הינה זמנית, וזאת משום שהשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, הצהירה זה מכבר על כוונתה לסלק את המחזוריות מהמרחב הציבורי.

התאגיד מצדו הביע את נכונותו לפזר מתקני אצירה נוספים של מיכלי משקה בתחומן של הרשויות ושוקל השקעה מהותית בתשתיות איסוף. לאחרונה פרסם התאגיד "קול קורא" ובו נתבקשו חברות להציע פיתוחים טכנולוגיים אשר יגבירו את איסוף מיכלי המשקה.

בימים אלה ,מתקיימים דיונים במשרד להגנת הסביבה על השתת פיקדון על בקבוקי שתייה משפחתיים. מתנגדי מודל  הפיקדון מצביעים על השלכות כלכליות חברתיות בעייתיות לרבות:

מהתפתחותה של של נברנות בפחי האשפה והאיום על הביטחון האישי של האזרחים ועד    להעלאת יוקר המחיה ומכאן פגיעה באוכלוסיות חלשות.

לדברי אמיר חייק, יו"ר תאגיד המחזור אל"ה: "יש לפעול להרחבת הפתרונות הוולונטאריים לאיסוף ומחזור בקבוקי משקה משפחתיים. על מנת להצליח במשימה דרושה הרחבת ההתערבות במרחב הפיזי, לרבות הנגשה של מיחזוריות, תוך מיקומן בקרבת הבית וכן להגביר את תדירות הפינוי ע"י הרשויות. התאגיד ימשיך  לפעול לטובת הצרכן ולקידום מיחזור מיכלי המשקה בדרך הגונה ושקופה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here