זהירות, התמכרות לפניך: כך תתמודדו איתה

0
1822
זהירות, התמכרות לפניך: כך תתמודדו איתה

ניסוי קטן יכול להסתבך בקלות, וגם אם אתם בטוחים שמדובר בסך הכול בסמים קלים – אין לכם מושג לאן זה יכול להגיע. אם אתם מוכנים להתמודד עם הבעיה או אם אתם מזהים את הסימפטומים אצל האנשים האהובים עליכם, כדאי שתדעו שלא צריך לעשות את זה לבד. למעשה, הפתרון היעיל באמת הוא זה שחופר קצת יותר לעומק ומאפשר התמודדות אמיתית עם הבעיה ועם ההתמכרות עצמה.

התמכרות היא לא רק פיזיולוגית

קל לנו לחשוב שההתמכרות היא צורך פיזי. הגוף צורך עוד מנה של סם או מקבל ריגוש נוסף בכל משחק הימורים, ואת הצורך הזה הוא מבקש מאיתנו לתחזק. אלא שבפועל, שורשיה של ההתמכרות עמוקים הרבה יותר. אם טיפול בהפרעות אכילה מתמקד במצוקה הרגשית שהובילה להופעתה של הבעיה, הרי שגם טיפול בהתמכרויות השונות מחייב את האדם המכור לנבור אל מעמקי הנפש. כך הוא מזהה את הכאב, את המתח ואת המצוקה, אלה שהובילו אותו אל הנקודה שבה גם הגוף מבקש עוד ועוד. התוכנית הטיפולית של וילה מטריקס מספקת את המענה השלם להתמודדות הזו, מטיפול בצורך הפיזיולוגי ועד לטיפול רגשי ונפשי.

תמיכה משפחתית וליווי מקצועי

הרעיון המרכזי שעומד מאחורי מרכזי גמילה מסמים או מהתמכרויות בכלל, הוא הרעיון לפיו מדובר בבעיה רגשית ונפשית – הרבה לפני שמדובר בבעיה פיזיולוגית. נכון, המכורים לסמים מתמודדים כאבים ועוויתות כשהגוף מתחנן למנה נוספת, אבל בהיעדר הבנה מעמיקה של הגורמים שהובילו לבעיה מלכתחילה, גובר הסיכוי שהיא תחזור שוב. הטיפול המקצועי, השילוב בין טכניקות שונות ונוכחותה של המשפחה הקרובה לכל אורך התהליך, כל אלה יחד מעניקים תמיכה מלאה למכור ומאפשרים לו לנצח בקרב הזה, שבסופו יקבל את השליטה על חייו.

השיקום לאחר ההתמכרות

חשוב לזכור כי בזמן הופעתן של ההתנהגויות הכפייתיות, המכורים מוכנים להקריב לא מעט – גם אם הם אינם מודעים למחיר הכבד שהם משלמים. הם עלולים לאבד את בני ובנות הזוג, לפגוע באנשים אהובים, לסכן את מקום העבודה וליצור בור כלכלי משמעותי בשל הצורך בעוד מנת סם, הימור גדול או בקבוק אלכוהול יקר. לכן, גמילה מהתמכרויות היא משימה מורכבת שמחייבת מבט קדימה אל היום שאחרי, ועל השיקום שממתין לאדם ולסביבה הקרובה אליו ביותר. גם בנושא הזה מתמקד צוות וילה מטריקס במסגרת תוכנית טיפול מקיפה ואיכותית שמעניקה איכות חיים אחרת, טובה יותר. אתם מוזמנים לצאת לדרך החדשה שלכם וליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 050-4949696.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here