נהיגה בשכרות – דעו את זכויותיכם

0
308
עורך דין לדיני תעבורה בצפון
קרדיט - Pixabay

נהיגה בשכרות נחשבת ללא צל של ספק לאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר בספר החוקים הישראלי בעקבות פוטנציאל הנזק הרב וחוסר האחריות הכרוך בביצוע עבירת תנועה שכזו. בעקבות כך, משטרת ישראל מגדילה מידי שנה את אמצעי האכיפה על מנת להרתיע ולמנוע מנהגים שיכורים לנהוג בכבישים. אם נעצרתם לבדיקה עקב חשד של נהיגה בשכרות דעו את זכויותיכם – ראשית, עוד לפני שנתבקשתם לעבור בדיקת ינשוף דעו כי אתם יכולים להתקשר לעורך דין מומחה לדיני תעבורה על מנת לקבל הנחיות. שנית, טרם בדיקת הינשוף השוטר ידרוש מכם לבצע בדיקת נשיפון- לבדיקה זו מותר לכם לסרב, אך במידה ותחליטו כן לבצע את הבדיקה, התוצאה לא תהווה ראיה בבית המשפט אלא אינדיקציה בלבד. אם נכשלתם בבדיקת הנשיפון תידרשו לבצע את בדיקת הינשוף, בדיקה אותה אתם מחויבים על פי חוק לבצע – סירוב לביצוע הבדיקה יהווה עילה שיפוטית לקבוע כי אכן נהגתם בשכרות. אם נכשלתם בבדיקת הינשוף אתם תידרשו לעבור בדיקת מאפיינים והתרשמות כללית על ידי שוטר. לבדיקה זו מותר לכם לסרב, אך לרוב סירוב לא יתקבל בתגובה סלחנית.

נהיגה בשכרות – ההשלכות שכדאי להכיר

כאמור, עבירת נהיגה בשכרות נחשבת לחמורה במיוחד בספר החוקים הישראלי, ולכן גם הענישה בעקבותיה נחשבת חמורה למדי – עוד טרם הגשת כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, תוכלו לעמוד לשימור מול קצין משטרה שיגזור עליכם פסילה מנהלית לפרק זמן של עד 30 ימים.

הפסילה המנהלית היא למעשה שלילה זמנית של רישיון הנהיגה עוד לפני העונש שיקבע לכם בבית המשפט לתעבורה וזאת בהתאם לאישום נהיגה בשכרות ובהתאם לרמת האלכוהול בדמכם.

ככל ובנוסף גרמתם לתאונה ובה נגרם נזק לאדם או לרכוש, בסמכות קצין המשטרה לפסול את רישיונכם פסילה מנהלית לתקופה של 60 ימים ובית המשפט לתעבורה יכול לגזור עליכם שלילה לתקופה של מספר חודשים ועד מספר שנים ובמקרים מסוימים אף עונש מאסר בפועל.

כמו כן, עבירות מסוג אלו יובילו לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועד לדרישה לבחינות נהיגה מעשיות ותיאורטיות מחודשות,

לקבל ייצוג משפטי מהמומחים בתחום

אם נתפסתם נוהגים בשכרות, דעו כי ליווי של עורך דין תעבורה בצפון או באזור מגוריכם יוכל לסייע לכם לפעול בצורה נכונה, להימנע מהפללה עצמית ולהתמודד עם המצב המשפטי. עורך הדין יוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך ולהוכיח בבית הדין שנפלו כשלים כאלה ואחרים בעבודת השוטרים, וכך להביא להפחתה בענישה ואף לביטול האישום. עורך הדין חגי רושקנסקי הוא עורך דין מומחה לדיני תעבורה, כמו גם דיני חדלות פירעון, הוצאה לפועל ופשיטת רגל. עורך הדין חגי רושקנסקי ליווה אלפי לקוחות מרוצים בהתמודדות עם אישומי עבירות תנועה, והביא להקלה משמעותית בענישה כמו גם ביטול אישומים ללקוחותיו. לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי מקצועי חייגו למספר 052-6006180.

משרד עורכי הדין חגי רושקנסקי – עושים את הבלתי אפשרי בשבילך!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here