עדי צברי – פרויקט מימון המונים giveback‏

0
566
קרדיט: יחצ

מי שמובילה את הפרויקט היא עדי צברי – אישה עוצמתית ואמנית קול. אחרי שנים של גידול ילדים היא יוצאת עכשיו להגשים חלום נוסף, הפצת המוזיקה שלה.

היא עברה בחיה שתי לידות שקטות בחודשים מתקדמים והחלה מסע עצמי ורוחני ביער.

אחרי שהסינגל הראשון שלה "צבא שלם מולך" הגיע לגלגלצ ויצר סקרנות באשר ליוצרת החדשה עם הסלסול המחבק, והסינגל שיצא אחריו ״בואי״ הגיע ללא מעט תחנות ולבבות, עדי צברי ממשיכה בדרכה להכניס למיינסטרים שירה חדשה, עוצמתית וחשוב מכך: מעצימה. בשיריה עדי מעניקה למאזינה כוח לצעוד באומץ וללא פחד אל עבר האמת העמוקה והחלומות הנסתרים שלהם. זה ניכר לא רק במילים כי אם בלחן, בעיבוד ובהגשה המיוחדת שלה. אם בשני הסינגלים הקודמים ניתן היה לומר ש"השירים נכתבו בלשון אישה אך מתכוונים לשני המינים", בסינגל השלישי "ציפור החול" צברי מדברת על כאב נשי קדום ושרה את קולן של אמהות שאיבדו את ילדיהן בעליית "מרבד הקסמים" בה נחטפו ילדי תימן, המזרח והבלקן. "אישה היא בעצם עץ שגדל ומביא עימו חיים .השורש גדל ומשתרש עוד ועוד באדמה, וכך גם הענפים והעלים גדלים ומתעצמים וכשהעץ בשיאו הפרי מרגיש נכון להגיע.כשאישה נאלצת להיפרד מפרי רחמה ,זו קריעה של ממש, זו שריפה עצומה". צברי מדמה את האישה לציפור החול שהיא ה"פניקס" הידועה בכך שהיא מתחדשת ע"י שריפתה. אך מזדהה עם התחושה של כשאמא מאבדת את ילדיה השריפה היא תמידית ללא תחושת ההתחדשות. בשיר יש כמיהה להתחדשות מתוך השריפה והאבל ולהתחברות לאלמנט החמלה". עדי צברי היא יוצרת חדשה ומסקרנת, שהגיעה אל המוזיקה לאחר תקופה של מחקר אישי מעמיק וגילוי מחדש של קולה. השילוב בין קולה הנפלא והשירה התימנית המסורתית עם ההפקה האלקטרונית והעיבוד של שי משה משה, יוצר מרקם מעניין המקשר בין מזרח למערב, כשמטרת הטקסטים שלה היא להעצים את מי שמאזין לו. השפעותיה המוזיקליות נעות מדקלון וציון גולן ועד ללוריין הי ל. בסט השירים הנוכחי שהיא יצרה, עדי מקווה לתת את קולה לכל אישה הזקוקה לחיזוק ולהיזכר שהיא אינה לבד.

״אני לא מגדירה את עצמי כזמרת ואין לי עניין להיות במצעדי הפזמונים, אני רק רוצה להמשיך להעביר הלאה את הבשורה שהתחילה שם ביער- לכולנו יש כוחות בלתי יאומנים, בזכותנו.החלום שלי הוא שהשירים שלי ייגעו במאות נשים, ישחררו אותן מהכבלים שלהן ויתנו להן לצמוח ולגדול, בדיוק כפי שאני צועדת כרגע, בדרכי שלי.״ עדי צברי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here