עולם הדייטינג אחרי שנה בצל הקורונה: התחסנתם? יש סיכוי שתקבלו יותר לייקים והודעות באפליקציות

0
755
Credit: Gustavo Fring, PEXELS

משתמשים באפליקציות דייטינג ראו עלייה בפניות לאחר שציינו בפרופיל שלהם כי בכוונתם להתחסן. באפליקציית ההיכרויות OkCupid נרשמה עלייה של 137% באזכור המילה "חיסון" בחודשים האחרונים. ועוד נתונים: אלפי הישראלים שפנו לעולם ההיכרויות הווירטואלי מצאו דרכים שונות להכיר את הדייט שלהם – 35% בחרו להתכתב, 31% בחרו לשוחח בווידאו ו-26% בחרו לדבר בטלפון.

על רקע גל החיסונים חסר התקדים בארץ והכותרות שמדברות על צעירים שאינם ממהרים להתחסן, מגיעים כעת נתונים מאפליקציית ההיכרויות OkCupid, שמראה דווקא על עלייה משמעותית בלייקים, הודעות והתאמות (מצ׳ים) עבור משתמשים שענו "כן" על השאלה האם בכוונתם להתחסן. על פי הנתונים שנאספו באפליקציה הפופולרית, 83% מהישראלים הרשומים בה מתכוונים להתחסן וכ- 40% מהמשתמשים מדור Z ודור Y אמרו שיבטלו דייט פוטנציאלי אם המועמדים/ות לדייט מצהירים שאינם מתכוונים להתחסן. בקרב המשתמשים באפליקציה שאינם סטרייטים, יש אף עניין רב יותר – 80% מהם מתכוונים להתחסן.  

התגובה הנלהבת בישראל לחיסונים מגיעה אחרי מעל שנה בצל הקורונה, שהשפיעה גם על עולם הדייטינג. כשנשאלו האם נאלצו לבטל דייט בעקבות הסגרים, 34% אמרו שנאלצו לבטל, בעוד אחרים מצאו פתרונות ׳בטוחים׳ יותר, כמו דייט וירטואלי ופגישות בחוץ במרחק בטוח. אלפי הישראלים שפנו לעולם ההיכרויות הווירטואלי מצאו דרכים שונות להכיר את הדייט שלהם – 35% בחרו להתכתב, 31% בחרו לשוחח בווידאו ו-26% בחרו לדבר בטלפון. למרות זאת, 86% מהמשתמשים באפליקצייה ענו שהם מחכים בקוצר רוח לדייטים פנים אל פנים לאחר המגיפה.

הנתונים בישראל תואמים לטרנד בשאר העולם, המראה עניין הולך וגובר בציבור הרחב בחיסונים. בין נובמבר 2020 לינואר 2021, מדווחים מ- OkCupid  כי הייתה עלייה של 137% באזכור המילה "חיסון" בפרופילים. לאורך השנה האחרונה, נרשמה עלייה של 185% בשימוש במילה "מסכה" בפרופילים, מה שמראה שהתנהלות זהירה לאורך מגפת הקורונה חשובה לרווקים בכל העולם. נושא הקורונה הפך לקריטי למשתמשים בכל העולם – מאז פברואר 2020, עלו אזכורי המילה "קורונה" בפרופילים באפליקצייה ב-2200%. 

הרחבה (ניתן להרחיב כמאמר מקיף יותר)

שנה לאחר מכן: איך הקורונה שינתה את עולם היכרויות 

או, מדוע ״אמונות פוליטיות דומות חשובות יותר ממין טוב״

נתוני OkCupid מראים כיצד רווקים ורווקות הסתגלו לדייטינג במהלך המגפה

עברה כמעט שנה מאז שהעולם נסגר בגלל מגפת הקורונה, והסגרים השפיעו בצורה משמעותית על היכרויות ומערכות יחסים ברחבי העולם. מה שאנשים מחפשים ברחבי העולם בכל מה שקשור לדייטים בהחלט שונה לפי תרבות ומיקום, אך לכל המשתתפים ישנו דבר אחד במשותף: הם רוצים לדון במגפה. אזכורים של "וירוס הקורונה" בפרופילים של משתמשים באפליקציית ההיכרויות OkCupid גדלו בפברואר ביותר מ -2,200% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אזכורים של 'נגיף הקורונה' בפרופילי OkCupid עלו ב -32% בין מרץ לדצמבר אשתקד, והאזכורים של 'חיסון' עלו ב -64% בין נובמבר לדצמבר.

נשים כבר לא מחכות שמישהו ישלח להן הודעה

המגמה הגדולה ביותר בדייטים מקוונים שהחלה במהלך המגפה היא רמת הפעילות של נשים צעירות באפליקציות היכרויות. נשים מתחת לגיל 30 ב- OkCupid שלחו בינואר 2021 28.5% יותר הודעות ראשונות מאשר באותה תקופה בשנה שעברה. 

עלייה בסיכוי להתאמות, לייקים והודעות למתחסנים

אנשים בעולם שענו "כן" לשאלת ההתאמה שלנו "האם תקבל את החיסון לקורונה?" מקבלים 13% יותר לייקים ו -2.3% יותר התאמות. כמו כן, חלה עלייה של 185% באזכורים של המילה "מסכה" בפרופילי OkCupid בשנה האחרונה, מה שמראה שנקיטת אמצעי זהירות במהלך המגפה היא בראש סדר העדיפויות של רווקים ורווקות ברחבי העולם.

משתמשי OkCupid התייחסו ברצינות רבה למגפה. כ -4 מתוך 10 אנשים היו מבטלים דייט עם מישהו שלא רוצה להתחסן לקורונה, ו- 215,000 אנשים היו מבטלים דייט עם מישהו שסירב להרחיק חברתי. אז אם אתם לא מוכנים להשתמש במסכה במהלך מגפה עולמית, סביר להניח שלא תקבלו הודעות בחזרה.

עלייה בחשיבות הדעות הפוליטיות באפליקצייה

עם תחילת 2021 ראינו את השפעת המגיפה גם על האופן שבו אנשים מתעדפים את עמדותיהם הפוליטיות בפרופיל. אנשים רבים יותר מתנגדים לצאת עם אנשים מהצד השני של הספקטרום הפוליטי, מגמה שהתחזקה במהלך הסגרים. בשנת 2019, 53% מהנשאלים אמרו כי הם לא יכולים לצאת עם מישהו שיש לו דעות פוליטיות שהן בדיוק ההפך משלו, והנתון קפץ ל-61% בשנת 2020 וכמעט 70% עד כה בשנת 2021. למעשה, אחוז האנשים ב- OkCupid שאמרו ש״אמונות פוליטיות דומות חשובות יותר ממין טוב״, עלו ב-31.8% בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2015. לכן, ככל שמגבלות הסגר מקלות, אנשים יהיו מודאגים פחות מהכנסותיו של מישהו או המיקום שלו, ויותר מהמפלגה שלה הצביעו.

מערכות יחסים ורומנטיקה למרחקים ארוכים במגמת עלייה, וכאן כדי להישאר

כשנשאלו לגבי התוכניות שלהם לאחר המגפה, נרשמה עלייה של פי 12.4 בנכונות המשתמשים למצוא מישהו מיוחד ולא רק לצאת לדייטים שונים. אבל אנשים לא מגבילים את עצמם לאנשים שקרובים אליהם גיאוגרפית. לאחר שעודדו OkCupid את המשתמשים להשתמש באופציית המיקום "כל מקום" באפליקצייה, נראה שנשים נוטות יותר להרחיב את מיקומן המועדף ל"כל מקום" כדי שיוכלו להתחבר עם אנשים חדשים מעבר לאזור הקרוב אליהן. ככלל, מי שהגדירו את האופציה "כל מקום" באפליקצייה ראו 5% יותר שיחות מאלה שלא.

גם אלה שלא הרחיבו את העדפת המיקום שלהם ל"כל מקום" הגדילו את המרחק שהם מוכנים לנסוע לשם אהבה, אפילו במדינות אחרות. כמעט שני מיליון אנשים ב- OkCupid אמרו לאחרונה שהם פתוחים להיכרויות למרחקים ארוכים, מה שהופך לקל מתמיד עם אופציית ה"דרכון" באפליקצייה, המציגה משתמשים שמתאימים להעדפות שלך, מדברים איתך בשפה משותפת, ופתוחים להתאמה עם אנשים בכל מקום בעולם.

אנשים ללא קשר למין או מיקום משתתפים במגמה זו. בעוד שלנשים שהצטרפו לאחרונה ל- OkCupid יש סיכוי גבוה פי 4 שהעדפות המיקום שלהן מוגדרות כרגע ל"כל מקום" בהשוואה לגברים, גברים נוטים יותר מפי שניים לעשות לייק למישהו שנמצא רחוק מהם.

היכרויות וירטואליות נהוגות כיום בקרב רווקים ברחבי העולם, אך עם זאת, רווקים ורווקות להוטים להיפגש באופן אישי. 86% מהמשתמשים באפליקצייה מצפים לדייטים אישיים ברגע שהמגפה תהיה מאחורינו.

אודות OkCupid 

כשבאים לבחור בן/בת זוג למפגש היכרות, צריך לקחת בחשבון באמת את מה שצריך. OkCupid היא אפליקציית ההיכרויות היחידה שעושה זאת ושואלת עבורך את השאלות הנכונות. האלגוריתם של OkCupid משתמש בתשובות למגוון רחב של שאלות רקע שמספקים המשתמשים כדי להבין לעומק מה חשוב להם, במה הם מאמינים, מתעניינים ומה ההעדפות שלהם. החברה נוסדה ב- 2004 ומאז אחראית על מיליוני חיבורים בין סבני אדם בלמעלה מ-110 מדינות. החברה היא אחת החלוצות בתחומי ההכלה במגוון רחב של ממדים, דוגמת מגדר, העדפות, גזע ודת. 

החברה ממוקמת בניו יורק.

למידע נוסף:   http://www.okcupid.com/

Credit: Gustavo Fring, PEXELS

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here