צ'אט בוט לשירות לקוחות – למה אתרים חייבים צ'אט בוט לשירות לקוחות

0
1898
צ'אט בוט לשירות לקוחות - למה אתרים חייבים צ'אט בוט לשירות לקוחות
מקור pixabay

כאשר אתם מנהלים עסק, אתגרים חדשים מופיעים בפניכם באופן תדיר ויום יומי. חלק מאתגרים אלו נוטים להופיע בכל צעד בתהליך – כמו בשמירה על רמת שירות לקוחות גבוהה, לדוגמה. מהסיבה זו וסיבות נוספות, עסקים רבים יוצרים צ'אט בוט לשירות לקוחות.

בין אם רק התחלתם או אם אתם מחפשים להתרחב לתחומים נוספים, שירות לקוחות תמיד יהיה גבוה בסדר העדיפויות שלכם. תמיד תצטרכו להשקיע יותר על מנת להבטיח שכל הבעיות והשאלות של לקוחותיכם זוכות להתייחסות בצורה המהירה והאישית ביותר. קיימות טכנולוגיות רבות על מנת לעזור לעסקים לבצע את המשימה הזו על הצד הטוב ביותר, אבל אף אחת לא הוכחה כאפקטיבית כמו הוספת צ'אט בוט לאתר. לפניכם כמה סיבות עיקריות למה כל עסק מודרני צריך להוסיף צ'אט בוט שיספק שירות ללקוחות המבקרים באתר.

לקוחות מעדיפים לשוחח בצ'אט

לפני זמן לא רב אפליקציות לטלפון היו הדבר הכי חם. העובדה המוגמרת הייתה שכל עסק שרצה להישאר על המפה היה צריך לבנות אפליקציה שיורידו לטלפון על מנת לתקשר עם הלקוחות. אך התבנית הזו השתנתה בשנת 2016 כאשר מספרי ההורדות של האפליקציות התחילו לצנוח בצורה משמעותית. כיום, לקוחות צעירים מעדיפים בבירור אתרי אינטרנט המותאמים לטלפון על פני אפליקציות. שלא כמו אפליקציות, אתרים לא תופסים מקום במכשיר הסלולרי, וכאשר הם מצוידים בממשק הנכון, הם יכולים להפוך את תהליך מציאת המידע מתוך המידע הרב שיש באתר לקל הרבה יותר. לאחרונה, צ'אט בוט לשירות לקוחות משדרג את אתרי האינטרנט בצורה ידידותיות למשתמש, מה שמאפשר לגולשים לקבל את המידע שהם צריכים בצורה פשוטה על ידי כך שהם רק שואלים את השאלה בחלון הצ'אט.

נניח ואתם מנהלים אתר למכירת כרטיסים וללקוח שלכם יש שאלה לגבי מימוש קופון הנחה. באתרים רגילים, הלקוח היה למצוא את עמוד ההנחות באתר או באפליקציה שלכם, לחפש מבצע שמעניין אותו, ולקרוא את התנאים וההגבלות על מנת לוודא שהוא הבין נכון ואולי גם למצוא את תשובה לכמה שאלות שיש לו. אך אם באתר שלכם מופעל צ'אט בוט לשירות לקוחות, הלקוח יכול לדלג על כל השלבים האלו ופשוט לשאול את השאלה שיש לו בצורה פשוטה. לדוגמה:

לקוח: "האם המבצע של 50% הנחה בימי רביעי תקף לכרטיסי אשראי מסוג ויזה?"

והלקוח יקבל מענה לשאלה שלו באופן מיידי.

צ'אט בוט: "ניתן להשתמש בכרטיסי אשראי מסוג ויזה במבצע הנותן לכם 50% הנחה על כרטיסים בימי רביעי. לרשימה מלאה של אפשרויות התשלום במבצע זה לחצו כאן."

מהדוגמה הפשוטה הזו, קל לראות מדוע רוב הלקוחות מעדיפים את הצ'אט בוט על פני גישת "חפש זאת בעצמך".

הצ'אט בוט עוזר להתקרב ללקוחות

שירות לקוחות טוב צריך מגע אישי. לא משנה כמה אתם דקדקנים עם המידע באתר שלכם ועיצוב הממשק, תמיד תאלצו לעשות את כל מה שצריך על מנת לתקשר ולהתקרב ללקוחות שלכם. כאשר הלקוחות מרגישים שהדרישות וההעדפות האישיות שלהם מקבלות טיפול בכל פעם שהם מתקשרים עם העסק שלכם, הם יעדיפו להישאר אתכם על פני לנסות שירות אחר. על ידי בניית צ'אט בוט לשירות לקוחות, תוכלו להתקרב לכל אחד מהלקוחות שלכם ולדבר איתם ברמה האנושית. הצ'אט בוט מתוכנת כדי להבין את הנקודות המפריעות לאנשים. הם יכולים לזהות את השאלות של הלקוח ולהציג תשובות והפנייה למידע מפורט בצורה פשוטה.

לדוגמה, כאשר לקוח שואל לגבי סטטוס של הזמנה שהייתה אמורה להגיע לפני מספר ימים, הצ'אטבוט יכול לזהות את השאלה ולעזור לו לקבל את המענה אותו הוא מחפש במהירות ובצורה פשוטה מאוד.

לקוח: "עדיין לא קיבלתי את ההזמנה שעשיתי לפני יותר משבועיים."

צ'אט בוט: "במידה ויש עיכוב בהזמנה אנחנו מתנצלים מראש וננסה לעזור לך לאתר את ההזמנה שלך. אתה יכול לאתר את מיקום המשלוח של ההזמנה שלך על ידי הממשק הפשוט באתר שלנו אותו תמצא בלינק הבא. במידה ולא מצאת תשובה אתה תמיד יכול לשאול אותי שאלות נוספות או להשאיר פרטים ואדאג שנציג יחזור אליך בהקדם."

לקוח: "אני לא זוכר את מספר ההזמנה שלי"

צ'אט בוט: "במידה ואין בידך את מספר ההזמנה שלך אתה מוזמן לרשום כאן את מספר הטלפון שלך. אני אעביר את הבעיה למחלקת המשלוחים שלנו ומישהו מהצוות יצור איתך קשר על מנת לעזור לך לאתר את ההזמנה שלך."

במידה ויש לכם שאלות על תהליך בניית צ'אט בוט לשירות לקוחות אתם מוזמנים לפנות לאתר של וירטואל ספיריטס המספקת פלטפורמה מובילה לבניית צ'אט בוט לאתרי אינטרנט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here